formulier-eigenschappen wijzigen/aanpassen in VBA

Status
Niet open voor verdere reacties.

fjvanlochem

Verenigingslid
Lid geworden
23 nov 2009
Geachte leden,

Is het mogelijk om de formulier-eigenschappen in VBA te wijzigen cq aan te passen?
Zo ja, hoe of waar te vinden?

Bij voorbaat dank,

Floris

Welke? Waarin? Waarom?

Het antwoord is zeer waarschijnlijk "ja" maar daar heb je als algemeen antwoord waarschijnlijk net zoveel aan als wij aan deze vraag

Ik geef toe, ik ben een beginner. Vandaar
Ik wil in de VBA-code een aantal formulier-eigeschappen in een aantal formulieren gelijktijdig aanpassen cq wijzigen, Dus niet dat elk formulier de eigenschappen afzonderlijk moet benaderen. Voorziet VBA daarin?

Ja, maar ik vraag me nog steeds af of dat de juiste aanpak is. In principe moet je niet meer dan enkel form tegelijk open hebben, enkele uitzondering daargelaten. Waarschijnlijk is wat je wil heel goed mogelijk, maar dan is het handig wat meer informatie te geven

Bovendien ben je waarschijnlijk meer tijd kwijt om de macro te schrijven dan om de eigenschappen van de objecten zelf te selecteren en aan te passen. Want waar gaat het nu eigenlijk om? Je wilt toch niet elke keer opnieuw het ontwerp van je formulier veranderen? Dat formulier maak je maar één keer, als het goed is. Zaken als het lettertype is zo aangepast door de objecten te selecteren. Een macro doet dat nauwelijks sneller. Volgens mijn bescheiden mening moet je handelingen die in beginsel eenmalig zijn (en formulieren ontwikkelen valt daar natuurlijk ook onder) niet automatiseren omdat daar geen winst te behalen is. En als je een nieuw formulier maakt, is het net zo makkelijk om één object goed op te maken en dat dan een aantal keer te kopiëren en plakken. Om maar eens een tijdbesparende handeling te noemen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan