Formulier en Dlookup probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

FourEyes

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
19 nov 2008
Ik heb het volgende probleem: Ik heb een aantal tabellen in de database zelf en een paar tabellen gekoppeld via een ODBC verbinding. Die tabellen heb ik gelinkt in een query wat ik gebruikt voor mijn dlookup functie.

Via een registratie nummer moeten de NAW gegevens automatisch worden getoond maar ook gelijk worden weggeschreven naar 1 van de tabellen in de database. Het tonen gaat prima. Voor het Naam veld gebruik ik bij besturingselementbron: =DLookUp("[NAAM]";"qry-adres";"[IDENTNR]=" & Form.Registratienummer)

Het probleem is alleen dat de data niet wordt weggeschreven naar de tabel. Om het niet in de echte data te rommelen heb ik een tabel aangemaakt met de naam Tabel1 en het veld TEST waar de naam dan moet komen te staan. Ook heb ik een Registratienummer toegevoegd wat overeenkomt met de klant die ik gebruik om te testen. Wat ik ook probeer het veld TEST wordt niet gevuld.

Ik heb het volgende bij verschillende soorten gebeurtenissen (voor, na gewijzigd, etc) het volgende al neergezet: [Tabel1]![TEST]=DLookUp("[NAAM]";"qry-adres";"[IDENTNR]=" & Form.Registratienummer)

Iemand die mij kan helpen?

post ff een sample database. Das makkelijker.

Je moet een query uitvoeren waarin je de waarde zet die je wilt. Met bound forms gaat dat altijd waardeloos.

HTH:D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan