Formulier en subformulier

Status
Niet open voor verdere reacties.

ManuelBeauson

Gebruiker
Lid geworden
11 dec 2014
In mijn formulier factuur zit een subformulier met factuurregels, nu had ik graag in de detailsectie van het formulier ook de bedragen vermeldt die in het subformulier staan. Printscreen zegt misschien betere wat ik bedoel, is dit mogelijkSchermopname (18).jpg

Je zult je subformulier wat fraaier moeten maken, vrees ik, want de Gegevensweergave gaat je vermoedelijk niet verder helpen. Je subformulier moet dus een <Doorlopend formulier> zijn. Daar zet je in de voettekst een tekstveld dat het totaal van het subformulier berekent. Dit veld geef je dan een naam die je later kunt herkennen (Subformulier_Totaal bijvoorbeeld) en in je hoofdformulier maak je dan een tekstveld waarin de Besturingselementbron dan verwijst naar het tekstvak [Subformulier_Totaal] op het subformulier.

Michel , alweer bedankt. Heb effe moeten zoeken naar de optie om het subformulier een doorlopend formulier te maken maar heb het gevonden.

nu bots ik tegen het volgende, ik kan geen records toevoegen in mijn formulier factuur, nochtans heb ik de relatie tussen factuur en producten gemaakt , een één op veel relatie.

Dat kan verschillende oorzaken hebben, en daarvoor kunnen we dus lang gaan gokken, of je kunt de db meeposten :). Maar de meest voorkomende redenen: je hebt ofwel de knop <Totalen> aangezet, ofwel het formulier gebaseerd op een query waarbij sleutelvelden uit gekoppelde tabellen zijn gebruikt.

probleem opgelost.Maar nu bots ik weer tegen een nieuw probleem, bij het eindtotaal wordt enkel het laatste record berekend en niet alle records opgeteld. Ik ga er nog geraken :)

iK geraak er weer niet uit. De som van alle records wordt niet opgeteld, niet in het formulier als in het rapport. Database bijvoegen gaat niet , bestand is 134 kb en is maar 100 toegestaan.

Maak er 2 bestanden van met Winrar, of zet 'm op een fileshare als Wikisend.

wonder bij wonder is het me gelukt :shocked: . Alles wordt netjes opgeteld in formulier als in rapport. Nu ga ik me bezinnen in de layout.
Door het vele testen ben ik al beland aan factuur nr 13 , hoe krijg ik deze terug op 1 gezet, ik heb in de tabellen alles verwijderd maar hij blijft gewoon optellen

Laatst bewerkt:
Dan heb je vast een autonummerveld gebruikt :). Die kun je resetten door de db te comprimeren en herstellen. Dan worden alle autonummervelden weer op 0 gezet.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan