Formulier filteren in navigatietabs

Status
Niet open voor verdere reacties.

john64

Gebruiker
Lid geworden
12 jun 2011
Goedemorgen,

Ik heb een formulier met horizontale tabbladen en 2 niveaus
Op het bovenste niveau zijn de diverse hoofdmenu opties weergegeven, en op het 2e niveau een aantal submenus

Ik heb verder een formulier gemaakt waarin ik een aantal gegevens toon (uiteraard, waar is een formulier anders voor :) . Dit formulier heeft een keuzelijst met een aantal voorgedefinieerde filters (deze vul ik in VBA), en een aantal nog nader in te vullen filters. Als je één van deze laatste kiest, dan worden er een aantal andere besturingselementen getoond om verder in te vullen
Afhankelijk van het gekozen filter zal in een subformulier het resultaat van het filter te zien zijn. Dit subformulier is een gegevensblad waarop een aantal gegevens getoond worden (afh. van gekozen filter). Daarnaast is het uiteraard ook mogelijk om verder te filteren of te sorteren door te klikken op de kolomtitels.

Tot zover geen probleem. Dit werkt allemaal zoals ik het voor ogen heb,
Nu de implementatie in mijn navigatieformulier. Als ik het "filterformulier" zelfstandig open, werkt het allemaal zoals hierboven aangaf. Als het formulier koppel aan het eerste niveau van werkt het ook prima.
Maar wat ik eigenlijk wil is dit formulier koppelen aan een submenu onder het hoofdmenu Rapporten (op het filterform is ook een knop voor maken rapport). Onder rapporten zijn meerdere submenus opgenomen.
En dit laatste werkt dus niet. Ik kan een filter kiezen, maar er gebeurt niets. Is er een maximum in "diepte" in een navigatieformulier waarop je data kan filteren ?
Voor het uitvoeren van het filter, bereken ik een filter en zet deze aan met .FilterOn

Code:
Me.txtTotaalFilter = txtStatusFilter
Form_fsubCertificaten_Overzicht.Filter = Me.txtTotaalFilter
Form_fsubCertificaten_Overzicht.FilterOn = True

txtStatusFilter is het berekende filter gebaseerd op alle ingevoerde gegevens.
Me.txtTotaalFilter is een besturingselement om even te zien wat het filter is waarmee gerekend wordt.

Iemand een idee waarom dit niet werkt zoals ik voor ogen heb ?

mvg
John

Dat kan je zelf ook bedenken. Als je een subformulier op een formulier zet en gegevens uit het hoofdformulier haalt, dan kun je de hele constructie niet zonder meer verplaatsen naar een navigatieformulier. Je krijgt er dan namelijk een laag bij, en je verwijzingen kloppen dan dus niet meer. Ofwel je bouwt een formulier vanaf het navigatieformulier, en krijgt dan de juiste verwijzingen, ofwel je bouwt hem als zelfstandig formulier en dan werkt hij niet meer op een navigatieformulier. Beide opties samen gaan niet. Althans: niet op de manier waarop jij werkt. Zelf doe ik het dus ook heel anders, en dan kan het wel.

Michel,

Dank voor meedenken.
Ik heb het inmiddels opgelost door
Code:
Me.fsubCertificaten_Overzicht.Form.Filter = Me.txtTotaalFilter
Me.fsubCertificaten_Overzicht.Form.FilterOn = True

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan