Formulier-formaat automatisch aanpassen

Status
Niet open voor verdere reacties.

BalloonPlanning

Gebruiker
Lid geworden
25 mrt 2013
Hallo
in mijn Access-database heb ik een aantal formulieren die perfect aansluiten op mijn beeldscherm. Wanneer ik dit programma echter op een andere computer met een ander (groter of kleiner) beeldscherm draai, dan het ik te veel ( of te weinig) ruimte rechts en onderaan. Is er een mogelijkheid (soort Resize) om dit formulier altijd mooi passend te maken ?

Als je met tabbladen werkt, heb je altijd een beelvullend formulier. Automatisch aanpassen van formuliergrootte is een stevige klus, want je bent er niet met je formuliergrootte groter of kleiner te maken; de objecten op het formulier staan dan nog steeds op dezelfde plek. Dus als je een formulier met VBA wilt verkleinen (en dat moet dan) dan moet je dus alles gaan herberekenen en opschuiven. Er zijn wel mafkezen die daar routines voor hebben gemaakt, dus die kun je dan wel proberen. Ik ben er nooit aan begonnen, want ik vind het een nogal onzinnige exercitie. Maar je formulier zodanig dat hij op het kleinste scherm goed werkt, dan heb je op een groter scherm geen probleem.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan