Formulier gefilterd op meerdere sleutelvelden

Status
Niet open voor verdere reacties.

john64

Gebruiker
Lid geworden
12 jun 2011
Berichten
268
Goedemorgen,
Ik heb een (doorlopend) formulier met daarin een aantal algemene gegevens. Aan eind van elke regel staat een knop "Details", waarin je dus de details moet kunnen opvragen van het betrokken record (maar alleen van dat record, gefilterd dus).
Nu gaat het in dit geval om een formulier waarin records staan met 3 velden als primaire sleutel. Ik heb geprobeerd om het als volgt op te lossen:
DoCmd.OpenForm "frmDiploma", wherecondition:="[PersoonID] = " & Me.PersoonID & _
" AND [RichtingID] = " & Me.RichtingID & _
" AND [OnderdeelID] = " & Me.OnderdeelID
(ik heb het ook zonder blokhaken geprobeerd, maar geeft zelfde effect)

Ik krijg dan elke keer een vraag om de parameter (de betrokken sleutelvelden) in te vullen, terwijl die naar mijn mening wel bekend zijn (ik heb in de formuliervoettekst de waarden van de 3 sleutelvelden getoond, en dit zijn de juiste).

Wie heeft er een idee wat er aan de hand is en hoe ik dit zou kunnen oplossen?
Op een andere plek in mijn database werkt hetzelfde met 1 sleutelveld wel goed.

mvg
John
 
Laatst bewerkt:
Ik heb even snel een testje gemaakt, maar het probleem zit niet de formulieropdracht; die werkt.
 
Hallo Octafish

Ik heb het formulier nogmaals gemaakt, mbv zelfde query, en nu doet hij wel wat ik wil; raar maar waar.

In ieder geval bedankt voor het testen, nu wist ik wel waar ik niet hoefde te zoeken

mvg
John
 
Het klinkt misschien een beetje raar, maar dit soort problemen komt in Access toch regelmatig voor; blijkbaar laat Access soms verwijzingen in een formulier achter die blijven 'hangen' als je een element of object verandert of verwijdert. Met dus de beroemde vraag om een parameter als je het formulier uitvoert. Wat je gedaan hebt (formulier opnieuw maken) is dan blijkbaar de enige oplossing. Misschien dat je daar nog enige troost uit kunt putten :D
Kan de vraag denk ik wel op opgelost...
 
Hoi Octa,

Bedankt voor deze morele ondersteuning in de wondere wereld van microsoft :confused:, ik sluit topic af

mvg
John
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan