Formulier in meerdere pagina's

Status
Niet open voor verdere reacties.

starsearch

Gebruiker
Lid geworden
30 nov 2002
Hallo,

Kan iemand mij vertellen waar ik meer informatie kan vinden hoe ik een formulier maak die op meerdere pagina's is verdeeld.

Ik heb namelijk een ontzettend lang formulier. Nu wil ik die in stukken hakken op meerdere pagina's. Maar ik weet niet hoe!?

De data uit het formulier hoeft vervolgens niet in een database geplaatst te worden, maar rechtreeks naar mijzelf worden gemaild.

Ik hoop dat iemand mij meer informatie kan geven...

Groetjes Debby

[offtopic] ik vind trouwens dat de laatste tijd het forum zo traag is... hebben meerdere hier last van? [offtopic]

Ik snap jouw vraag niet echt. Je wilt hetzelfde formulier op verschillende pagina's :confused:. Of begrijp ik het fout? Misschien als je het iets duidelijker formuleert dat ik je kan helpen.

Geplaatst door starsearch
Ik heb namelijk een ontzettend lang formulier. Nu wil ik die in stukken hakken verdeeld over meerdere pagina's. Maar ik weet niet hoe!?

Wijnands ik denk dat dit de vraag is.

precies, en dat je dan op iedere pagina een "volgende" button hebt. En dan bij de laatste pagina "verzenden".

Aha op die manier.:D
Nu snap ik de vraag wel, maar weet ik geen oplossing:(

Het enige wat ik nu kan bedenken is om er meerdere formulieren van te maken. Bijv je wilt je formulier op 3 pagina's hebben, er gewoon 3 formulieren te maken.
En dan zorgen dat als je op volgende drukt, het formulier wordt verzonden, en dat je als bedanktpagina formulier 2 krijgt. :confused:

[offtopic] ik vind trouwens dat de laatste tijd het forum zo traag is... hebben meerdere hier last van? [offtopic]
Ja, af en toe speel ik maar even een spelletje Patience na op een link geklikt te hebben.:)

Wat je vraag betreft, voor zover ik weet kan dat niet. Je zal de eerste pagina toch moeten afsluiten met </form> en de volgende moet dan weer beginnen met <form etc.
Maar de gegevens van de eerste pagina zullen niet verzonden worden als je op de tweede pagina op de verzendknop klikt. En ik kan ook geen manier bedenken om die gegevens van de eerste pagina te bewaren en later te verzenden - tenminste niet in gewone HTML.
Afgezien daarvan vraag ik me af of een bezoeker van de site een lang formulier zo'n probleem zal vinden. Persoonlijk zou ik het prettiger vinden om een lang formulier te hebben dat ik op en neer kan scrollen (om nog eens even na te kijken wat ik allemaal heb ingevuld), dan een formulier waarbij ik daar de Vorige- en Volgende-knoppen voor moet gebruiken.
Ik zou dus gewoon voor een lang formulier kiezen.

Guus.

En als het over het formulier Inschrijven op je site gaat, zou ik dat zeker niet veranderen. Dat ziet er zeer goed uit.

Guus.

Bedankt voor jullie antwoorden tot zover, maar het gaat ook niet om het formulier NU online...

Het gaat nu om een ander formulier die ik in stukjes wil hakken...

En ik weet dat het iets te maken heeft met "hidden fields" zodat iedere keer de al gegeven antwoorden meegenomen worden naar de volgende pagina...

Zulke formulieren worden overigen ook multipage forms genoemd. Maar ik vind er zo ******* weinig goede informatie op internet...

Op deze en volgende pagina's staat een voorbeeld.
Als ik de broncode van deze pagina's bekijk, lijkt me dit niet zo moeilijk. Er wordt inderdaad met hidden fields gewerkt. Hoe dit werkt wordt snel duidelijk als je de broncode bekijkt.
Print de broncode van de verschillende voorbeeldpagina's eens uit en gebruik die als leidraad voor je eigen formulier. Volgens mij moet het dan vrij eenvoudig zijn.
Voor meer algemene info over formulieren kun je op deze site terecht.

Guus.

Laatst bewerkt:
Beste Guus,

Bedankt voor je hulp en ik heb inderdaad naar de broncode gekeken. En ik ben al wat meer op de goede weg, alleen zit ik volgens mij nog met het volgende:

<FORM ACTION="/bin/multipageform.cgi" METHOD=POST>

Als ik het goed begrijp moet ik dus nog een multipageform.cgi script hebben?

Laatst bewerkt:
Als ik het goed begrijp moet ik dus nog een multipageform.cgi script hebben?
Ja, maar helaas weet ik niet genoeg van cgi-scripts om daar iets zinnigs over te zeggen. Misschien kan je provider je daarmee helpen.

Guus.

PS. Ik had hier eerder een ander antwoord staan, maar dat was bij nader inzien fout. :o

Zucht... boehoe... kan dan niemand mij helpen?
Ik zie die formulieren echt overal, en weet dan niemand hoe het werkt? :(

Bedoel je form mail? Die kan ik beter niet gebruiken. Het is alom bekend dat dat script zo lek als een mandje is. Deze mag ik bij mijn provider ook niet plaatsen.

Hier zit een vurnability in die het mogelijk maak om hier spam mee te verzenden. Een hacker kom op die manier mijn account op de waagschaal leggen... Dus laten we dat maar niet doen :(

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan