Jeboem
Gebruiker
- Lid geworden
- 18 jan 2002
Hoi,
Ik zit met een probleem(pje).
Ik ben bezig met het maken van een formulier.
Dit gaat opzich wel goed...hij voert alles verder goed uit.
Maar in het formulier heb ik 2 knoppen.
In knop dat heet wijzigen en 1 knop heet verwijderen.
door op de knop wijzigen of verwijderen teklikken gaat je naar een nieuwe pagina.
als je op de knop wijzigen klikt wordt het alles wat je verandert in het formulier gewijzigt in de database.Druk je op de knop verwijderen dan worden de gegevens in de database gewijzigt. Dit werkt allemaal goed.
Maar bv als je de gegevens gewijzigt hebt dan komt er testaan "De gegevens succes vol gewijzigt" en daar achter komt dus testaan uw advertentie is NIET verwijdert. Dit is dus niet de bedoeling. Als ik de gegevens wijzig moet dus alleen komen testaan uw advertentie is gewijzigt. En daar moet niet achter aan komen dat de gegevens niet zijn verwijderd.
Op die pagina staan ongeveer het volgende.
Ik weet wel wat het probleem is alleen ik heb geen idee hoe ik het moet oplossen. Moet dit anders door middel van functie's??? (Dat is dus net weer iets waar ik geen hol van snap)
iemand enig idee??
greetz Jeboem
Ik zit met een probleem(pje).
Ik ben bezig met het maken van een formulier.
Dit gaat opzich wel goed...hij voert alles verder goed uit.
Maar in het formulier heb ik 2 knoppen.
In knop dat heet wijzigen en 1 knop heet verwijderen.
door op de knop wijzigen of verwijderen teklikken gaat je naar een nieuwe pagina.
als je op de knop wijzigen klikt wordt het alles wat je verandert in het formulier gewijzigt in de database.Druk je op de knop verwijderen dan worden de gegevens in de database gewijzigt. Dit werkt allemaal goed.
Maar bv als je de gegevens gewijzigt hebt dan komt er testaan "De gegevens succes vol gewijzigt" en daar achter komt dus testaan uw advertentie is NIET verwijdert. Dit is dus niet de bedoeling. Als ik de gegevens wijzig moet dus alleen komen testaan uw advertentie is gewijzigt. En daar moet niet achter aan komen dat de gegevens niet zijn verwijderd.
Op die pagina staan ongeveer het volgende.
PHP:
if ($wijzigen) {
include "config.php";
mysql_connect("$Host", "$Login", "$Wachtwoord");
mysql_select_db("$DBNaam");
$sql = "UPDATE va_adv SET adv_prijs='$adv_prijs', adv_onderwerp='$adv_onderwerp', adv_omschr='$adv_omschr', adv_soort='$adv_soort' WHERE adv_id = $userid"
or die (mysql_error());
mysql_query($sql) or die (mysql_error());
Echo "Uw advertentie is succes vol gewijzigt";
}
else {
Echo $userid ;
Echo $DBNaam ;
Echo "Uw advertentie is niet gewijzigt, Probeer het nog een keer";
Echo "klik <a href=javascript:history.back()>hier</a> om terug tegaan";
}}
if ($Submit2) {
include "config.php";
mysql_connect("$Host", "$Login", "$Wachtwoord");
mysql_select_db("$DBNaam");
$sql = "DELETE FROM va_adv WHERE adv_id = $userid"
or die (mysql_error());
mysql_query($sql) or die (mysql_error());
Echo "Uw advertentie is succes vol verwijderdt";
} else {
Echo "Uw advertentie is niet verwijderd, Probeer het nog een keer";
Echo "klik <a href=javascript:history.back()>hier</a> om terug tegaan";
}
Ik weet wel wat het probleem is alleen ik heb geen idee hoe ik het moet oplossen. Moet dit anders door middel van functie's??? (Dat is dus net weer iets waar ik geen hol van snap)
iemand enig idee??
greetz Jeboem