formulier in Word

Status
Niet open voor verdere reacties.

Herm007

Gebruiker
Lid geworden
1 dec 2009
Berichten
115
Hallo. Ik maak regelmatig vragenlijsten in Word. Nu heb ik ontdekt dat je in Word 2007 (misschien ook al in eerdere versies) een formulier kunt maken met keuzevakjes en invulveldjes. Daarna beveilig je het formulier. Degene die het formulier invult kan dan alleen nog de keuzevakjes of de invulveldjes gebruiken, en niet in de tekst kan knoeien.
Om ervoor te zorgen dat mensen met Word 2003 het formulier ook kunnen invullen sla ik het op als .doc (en niet .docx). Nu krijg ik berichten van de invullers dat ze de keuzevakjes niet kunnen invullen. Wel de tekstvakjes. Wie kan me vertellen hoe ik het probleem met de keuzevakjes in Word 2003 kan oplossen, zodat deze ook ingevuld kan worden? Alvast bedankt
 
Invulformulier word 2007

Ik heb ook een vraag over het invulformulier. Ik heb nu een aantal velden aangemaakt die ingevuld moeten worden. Is er ook een bepaalde knop die automatisch naar het volgende veld springt wat ingevuld moet worden? En moet je het eerst beveiligen voordat je dit kunt doen?
 
Hallo Marliek.
Bedoel je dat je zg. skips in de vragenlijst wilt "programmeren"? Dus wanneer de respondent van vraag 5 door moet gaan met vraag 8 dat het dan onmogelijk is de vragen 6 en 7 ook in te vullen. Deze optie heb ik nog nergens gevonden. Maar ik vrees dat dat geen standaard functie is.
Om de checkboxen te kunnen gebruiken hoef je het document niet te beveiligen. In een vragenlijst wil je dat natuurlijk wel om te voorkomen dat de respondent in de vragen gaat lopen knoeien. Succes
 
Ik heb ook een vraag over het invulformulier. Ik heb nu een aantal velden aangemaakt die ingevuld moeten worden. Is er ook een bepaalde knop die automatisch naar het volgende veld springt wat ingevuld moet worden? En moet je het eerst beveiligen voordat je dit kunt doen?

Ik beveilig een invulformulier altijd. Om in te vullen kan je met de tab-toets naar het volgende veld gaan. Ofwel gebruik je de pijltjes toetsen voor omlaag en omhoog.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan