• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formulier invullen in Excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Evelthoven

Gebruiker
Lid geworden
26 sep 2006
Goedemorgen,

Voor mijn werk moet ik regelmatig bepaalde douaneformulieren invullen. Ik zou dit graag doen in Excel want er moeten allerlei financiele gegevens ingevuld worden. De formulieren zijn uitgegeven door de douane. Er staan allerlei vakken op die gevuld moeten worden. Ik dacht als ik in Excel een sjabloon heb (dus zonder de lijnen van de vakken) en ik kan hier de gevraagde gegevens invullen dan hoef alleen maar het originele formulier in de printer te leggen en dan kan ik deze afdrukken en alles is goed ingevuld op de goede plaats.
Mijn vraag/probleem is nu:
Is er een gemakkelijke manier om het Excel-sjabloon te maken ? Ik ben er al een hele tijd mee bezig en het is een kwestie van steeds maar proberen en proberen totdat ik de juiste positie voor de gegevens gevonden heb. Iedere keer moet ik weer naar de printer lopen die in een andere ruimte staat. Kan het eenvoudiger ?

Alvast bedankt voor de reactie(s).

Gr.
Eric

In word staat al zo'n bestand maar omdat dit absoluut niet werkzaam is heeft men mij gevraagd dit in excel te zetten. Ik heb vanuit word dit gekopieerd en geplakt in excel maar ook dit werkt niet omdat het nu als een afbeelding in excel staat.
Helaas.

is een kwestie van steeds maar proberen en proberen totdat ik de juiste positie voor de gegevens gevonden heb.

Ben bang dat er niet veel anders op zit. Maar als je klaar bent heb je ook wat :)

Eric,

Ik zou Word en Excel combineren. Zet het bewuste formulier op de achtergrond in Word. Kies invoegen - object - Excel werkblad en zet dat op de juiste positie met tabs en regels. In het Excel-object kun je het rekenwerk verrichten wat je nodig hebt. Uiteraard kun je het rekenwerk ook in een Excel-blad doen en de koppeling plakken in Word. In de bijlage moest ik het formulier zwaar verkleinen terwille van de grootte.

Bijlagen

Iedereen die gereageerd heeft bedankt.
Ik ga gewoon weer even verder met proberen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan