Formulier kopieren

Status
Niet open voor verdere reacties.

IkEcht

Gebruiker
Lid geworden
15 jun 2007
Ik heb een database met een aantal tabellen met exact dezelfde structuur. Voor iedere tabel wil ik nu ook een exact gelijk formulier maken.

Ik heb voor een tabel inmiddels een formulier gemaakt en de layout geheel uitgewerkt etc. Is het mogelijk om deze snel zo te kopieren dat de layout bewaard blijft, maar dat de latere input op dit formulier gekoppeld wordt aan een andere tabel?

Voeg je tabellen samen en voeg aan de nieuwe tabel een extra veld (bijv fldSoortRecord) waarmee je onderscheid kunt maken tussen de verschillende soorten gegevens die je nu in verschillende tabellen hebt.
Je hebt dan nog maar één formulier nodig dat je opent middels DoCmd.OpenForm.
Dit statement heeft een parameter wherecondition, waarmee je kunt zorgen dat allen gegevens met een bepaalde fldSoortRecord op het formulier getoond worden.
Deze oplossing bespaart je ook een hoop werk als er aanpassingen komen (nog maar 1 tabel en 1 formulier).

Kopieren kan wel vanuit het database venster. Copy en Paste werkt ook op complete formulieren, maar gezien het dubbele onderhoud wat je dan krijgt is het wel af te raden.

Helaas is deze oplossing gezien de verdere verwerking van de gegevens en het al bestaande programeerwerk hieromheen niet handig.

En kopieren is in het database venster inderdaad mogelijk. Probleem is echter dat de onderliggende tabel dan niet meewijzigt. Vraag is feitelijk of het mogelijk is om te kopieren met het meewijzigen van de onderliggende tabel.

Nee, dat kan niet.
Kopieren en vervolgens in de formulier eigenschappen de gekoppelde tabel wijzigen.
Dat kan natuurlijk wel.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan