Formulier laden met filter bij dubbelklikken

Status
Niet open voor verdere reacties.

HJD1986

Gebruiker
Lid geworden
28 mrt 2017
Hallo allemaal,

Ik heb een vraag m.b.t. tot het laden van een formulier met filter op een ID vanuit een ander formulier.

Ik heb een formulier verkooporders. In dit formulier staat een tekst veld die het offertenummer bevat van waaruit de verkooporder is gegenereerd.
Nu zou ik vanuit het formulier verkooporders willen dubbelklikken op het offerte nummer zodat Access het formulier "offertes" laad met een filter op het offerte nummer zoals dat genoemd staat in het veld "offertenummer" in het verkooporder formulier.

Ik heb een macro gemaakt die gestart wordt bij dubbelklikken op het veld "offertenummer".
Formulierladen.png

Het werkt als ik in de macro [OfferteNummer] vervang door bijvoorbeeld 6441 (een bestaand offertenummer). Het is echter de bedoeling dat het systeem zelf kijkt naar het huidige record en op basis daarvan het juiste filter doorvoert.

heeft iemand de oplossing?

Vr. gr. Hugo

Ik werk niet met macro's en ben dat niet van plan ook :). Je filter ziet er an sich niet verkeerd uit, maar het zou bijvoorbeeld kunnen dat je het offertenummer uit een subformulier haalt en dan werkt het niet. Of het is een tekstveld, en dan werkt het ook niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan