Formulier leeg tonen

Status
Niet open voor verdere reacties.

johanw88

Gebruiker
Lid geworden
10 sep 2010
Hallo,

Ik heb even een vraag. Ik ben bezig met een database in acces en heb een formulier gemaakt. In dit formulier wordt standaard een Query getoond, maar ik wil graag dat deze leeg getoond wordt bij openen.

Verder maak ik hier gebruik van autonummering, maar het zou mooi zijn als ik ergens een nummer kan invullen, waardoor de bijbehorende record dan verschijnt. Nu zegt hij iets in de trend van; "Kan autonummering niet aanpassen"

Alvast bedankt!

Een formulier dat op een query is gebaseerd laat (uiteraard) de records zien die in de recordset van de query zitten. De gegevens op het formulier zijn dan de gegevens die in de tabel zijn opgeslagen. Als je iets wijzigt, muteer je dus de gegevens in je tabel. Een autonummerveld kun je überhaupt niet wijzigen, zelfs als je dat zou willen. Waarschijnlijk denk je dat je een record kunt opzoeken door een ander getal in te typen, maar dat is dus niet zo: eigenlijk probeer je de waarde te wijzigen. Moet je (uiteraard) niet willen proberen...
Wat je moet doen, is in de koptekst van het formulier een Keuzelijst met invoervak maken, waarmee je een record op kunt zoeken. De wizard geeft je die optie als je hem maakt. (De derde keuze)
Als je met een leeg formulier wilt beginnen, dan wil je denk ik records kunnen toevoegen met het formulier. Dat doe je door de eigenschap <Gegevensinvoer> op Ja te zetten.
Als je dat doet, kun je het formulier niet meer gebruiken om records terug te zoeken, dus dat lost gelijk het tweede probleem op ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan