• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

formulier maken in exel

Status
Niet open voor verdere reacties.

bmonninkhof

Gebruiker
Lid geworden
20 mrt 2001
Hoi ik heb een vraagje betreft exel.

Ik wil een formulier maken waarbij ik in het invoervak een datum kan invullen. Voor die datum moet een letter komen te staan die van te voren is ingevoerd.
dus:

A 04-09-03
B 10-09-03
C 20-10-03
enz...

Het is voor een tekeningenlijst waarbij ik de data wil laten onthouden!

Hoe krijg ik zoiets voor elkaar? Of waar kan ik de informatie vinden hoe het moet. Een formulier maken met alleen A, B, C enz is niet al te moeilijk en een macro maken ook nog niet echt, maar dat stomme invulveld wil ik graag aan de praat krijgen.

m.v.g. Brian

Je moet iets duidelijker zijn over wat je precies voor elkaar probeert te krijgen.

ok nogmaals om te proberen of ik het kan verduidelijken

bijgevoegd een voorbeeldje: Je zie dat ik een formulier heb aangemaakt met een aantal standaard waarden in dit geval van A tot en met M. Mijn bedoeling is dat je op het pijltje kunt klikken en een letter kiezen en vervolgens een datum kunt intypen.
Het volgend moet er dan komen te staan:
A 04-09-03
wanneer ik dan de letter B aanklik moet ik weer een nieuwe datum intypen. Maar ik moet de vorige altijd terug kunnen vinden. Je krijgt dus op een gegeven moment een heel rijtje:

A 04-09-03
B 20-10-03
enz.

Zo kan ik altijd zien op welke datum een bepaalde revisie de deur is uitgegaan.

Bijlagen

• image2.jpg
    image2.jpg
    82,3 KB · Weergaven: 80
Moet dat persé via een formulier gebeuren?
Zo kan je het makkelijk rechtstreeks in het werkblad:
Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
  If Target.Column = 2 And Target.Cells.Count = 1 Then _
    Target.Offset(0, -1) = Chr(Asc(Target.Offset(-1, -1)) + 1)
End Sub
plaats de macro in de werkblad-code:
http://users.pandora.be/ingrid/excel/copyvba.htm#blad

Ik heb nu een voorbeeldbestand in exel bijgevoegd. Zoloals te zien is, zijn er nu 2 formulieren. Dit mag er echter ook een zijn, als ik maar een datum in die 2e kan invullen. Ik ben al zover dat beide aan elkaar gekoppeld zijn, maar dat stomme invoerveld van het formulier kan ik niet gebruiken. De bedoeling is dat ik elke keer wanner ik een andere revisie aanklik een andere datum kan invullen. Een andere mogelijkheid mag natuurlijk ook, maar bij voorkeur toch iets met een meerkeuzelijst.

Wie kan me helpen?

m.v.g. Brian

Bedankt Jeroen,

Hier kan ik denk ik wel wat mee, al moet het aardig aangepast worden om gebruikt te kunnen worden voor een tekeningenlijst. Maar goed het is een stap in de goede richting.

Goed werk

met vriendelijke groet,

Brian

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan