formulier maken met verplichte vakken

Status
Niet open voor verdere reacties.

adonis87

Gebruiker
Lid geworden
11 mei 2009
Hallo,

Ik ben bezig met een afkeurformulier te maken, voor klachtenafhandeling.
Nu wil ik dat hier standaard vakken voor komen en waar mogelijk keuzemenu`s.

Ik heb afdelingen kunnen toevoegen, alleen wil de categorie klacht afhankelijk laten wezen van afdelingen. Ik heb de categorieen op blz.2 van mijn bijlage gezet.

Is het ook mogelijk om in het vakje datum, een soort pup-up agenda te krijgen?

En vakken met een sterretje verplicht iets te laten invullen?

Hopelijk hebben jullie hier een oplossing voor.

Alvast hartelijk dank.

Bekijk bijlage Afkeurformulier concept.doc

Persoonlijk zou ik dit implementeren in excel en het resultaat exporteren als word file, voor makkelijk onderhoud. Indien dit geen optie is, een VBA form gebruiken en het resultaat invullen op de plaats van de grijze vakjes.

Het afdwingen van verplichte vakjes e.d. is veel makkelijker in een gecontroleerde omgeving. Overigens is wat je vraagt niet onmogelijk, maar dan kun je alleen wijzen op de verplichte vakjes indien mensen proberen te saven of printen. Ook dan is VBA nodig om dit af te dwingen. Anders dan andere programmeer omgevingen is office niet gemaakt om mensen dingen onmogelijk te maken ;) .

Heb je toevallig een voorbeeld van hoe je dat in excel doet en dan naar word?
Het is de bedoeling dat medewerkers de klachten registreren in zo`n formulier namelijk.

Alvast bedankt.

Je kunt een standaardformulier invullen vanuit excel door middel van VBA. Een andere methode is om een form op laten komen in word. na het invullen van dit form kun je een knop plaatsen "invullen" en dan worden de grijze blokken gevuld met de informatie van het form, na controle van minimum informatie natuurlijk. Ik heb helaas deze week niet veel tijd, maar als je aangeeft welke oplossing je het meest interessant lijkt kan ik waarschijnlijk wel een voorbeeldje maken.

Het probleem is voor nu opgelost.
Een ict-er bij ons, heeft het opgelost.

Toch bedankt voor de moeite.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan