Formulier met 2 selectieboxen met 2 tabs met 1 subformulier per tab

Status
Niet open voor verdere reacties.

1985 Seppe

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
2 okt 2010
Beste,

Ik heb volgend probleem waar ik geen oplossing voor vind :

Ik heb 3 tabellen :
Contacten (alle contactinformatie)
Therapieën
Consultaties

De relaties zijn als volgt : Een contactpersoon kan verschillende therapieën ondergaan en 1 therapie kan bestaan uit x aantal consultaties.

Ik zou nu een overzichtsformulier willen waar in de main form geselecteerd kan worden op alle contacten (combobox van achternaam + voornaam) en éénmaal dat die selectie gebeurd is zou ik op basis van de gekozen contactpersoon in een andere combobox een keuze willen maken uit de therapieën waarvoor deze persoon momenteel is ingeschreven.

Deze 2 parameters zouden dan moeten leiden tot een overzicht van de consultaties van de gekozen therapie van de gekozen contactpersoon op de eerste tab en een overzicht van alle therapieën waarvoor deze contactpersoon is ingeschreven op de tweede tab (daar heb ik dus die extra link met de gekozen therapie niet nodig).

Momenteel ben ik blijven steken bij een main form waarvoor ik alle informatie van de drie tabellen beschikbaar heb gesteld. In deze main form heb ik 2 comboboxen aangemaakt waarbij de eerste gebaseerd is op een gesorteerde query van contactid, achternaam en voornaam en een tweede combobox gebaseerd is op een query met contactid, therapieID en therapiebeschrijving

De link tussen de main form en de eerste tab is het contactid van de mainform en het contactid van de tabel Therapieën waarop de subform uit de eerste tab is gebaseerd en de link tussen de main form en de tweede tab is het contactid van de mainform en het contactid van de tabel Consultaties (waarop de subform uit de tweede tab is gebaseerd) en het therapieid van de mainform en de therapieID van de tabel consultaties.

Deze logica werkt niet want ik kan op de tweede tab de consultaties voor de filter contactnaam + filter therapie niet weergeven en daarenboven kan ik contactpersonen die nog geen consultaties of therapieën hebben niet selecteren en weergeven in de mainform hoewel mijn algemene relaties tussen de tabellen outerjoins zijn.

Kan iemand mij helpen?

Als het je bedoeling was om alles zo verwarrend mogelijk op te schrijven, dan is dat prima gelukt! Want ik snap er , nadat het verhaal best logisch begon, nog maar weinig van...
Wat ik denk dat je aan het doen bent is dit: je hebt een hoofdformulier, gebaseerd op een query op basis van je drie tabellen. Daarbij heb je op het hoofdformulier twee tabbladen, die alletwee een eigen subformulier hebben. Subformulier één hangt aan de tabel [Therapieën], het tweede formulier aan [Consultaties].
Vraag 1: waarom gebruik je een query voor je hoofdtabel? En waarom is die query gebaseerd op alle drie tabellen? Ik zou het hoofdformulier alleen gebruiken voor de tabel [Contacten]; dan moet je de overige formulieren probleemloos kunnen koppelen aan het hoofdformulier.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan