formulier met 2 subformulieren

Status
Niet open voor verdere reacties.

mdegeest

Gebruiker
Lid geworden
10 aug 2011
In een formulier heb ik 2 subformulieren voor input van data.
Op het einde van het 1'ste subformulier springt hij terug naar het eerste velde in dit subformulier.
Ik zou willen dat hij na het laatste veld van het 1'ste subformulier naar het 1'ste veld springt op het 2'de subformulier.
Nu blijft hij ronddraaien op het 1'ste subformulier en moet ik manueel mijn cursor op het 1'ste veld plaatsten in het 2'de subformulier.
Weet iemand hiervoor een oplossing aub ?

Wellicht dat je het hiermee voor elkaar krijgt:

Code:
Me.Parent!JouwFormulierNaam.SetFocus

Deze code gebruik je als gebeurtenis bij de actie <Bij verlaten> bij het laatste veld op je eerste subformulier.

Is het de naam van het 2'de subformulier dat ik moet invullen ?
De naam is "frm input order basisgeg glas", maar ik krijg steeds in VBA een fout.
Moet deze naam tussen vierkante haken ?

Er is (heeeeel) veel voor te zeggen om in Access spaties in objectnamen zoveel mogelijk te vermijden.... Maar ik vermoed dat je tegen een ander probleem aanloopt, en wel dat je de naam van het subformulier probeert te gebruiken. En dat moet niet. Een Access formulier bevat objecten, en die hebben allemaal een unieke naam. Een tekstvak is bijvoorbeeld een object, maar een formuliercontainer ook. De code roept de naam van het formulier object aan, niet de naam van het formulier. Als je het subformulier één keer aanklikt, om hem te te selecteren, en je kijkt in de eigenschappen op het tabblad <Overig>, zie je de naam van de container. Die kan hetzelfde zijn als van het formulier, maar die mag je ook veranderen. Als je slim bent, doe je dat, en maak je een naam zonder spaties. Die naam gebruik je vervolgens in de code.

Bedankt, dit wist ik niet.
Vanaf nu zal ik er op letten om dus zonder spaties te werken met de namen.

Het is niet noodzakelijk, dus als je echt met spaties wilt werken mag dat wel, maar je moet dan veld- en tabelnamen altijd tussen [] zetten bijvoorbeeld, en bij verwijzingen naar objecten de spatie vervangen door het _ teken. Erg onhandig allemaal :) Werkt de code nu wel?

Nu is het gelukt. Bedankt.
De cursor springt naar daar waar ik wil.:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan