Heijnsbergen
Gebruiker
- Lid geworden
- 26 okt 2015
Ben als autodidact bezig met Access. Ik probeer een database te maken waarin ik voor personeelseden van een bepaalde dienst hun vaccinaties bijhoud. Niet alleen het soort vaccinaties (bijvoorbeeld Influenza of BMR), maar ook de werkingsduur. Een personeelslid komt gewoonlijk slechts maximaal 1 tot 2 per jaar langs voor vaccinaties. Per vaccinatiebeurt krijgt hij/zij een beperkt aantal vaccinaties uit een pakket van ongeveer 12 vaccinaties. Het is mij vrij eenvoudig gelukt hiervoor de tabellen te definiëren, die onderling te koppelen zodat ik op een formulier het personeelslid uit een keuzelijst kan halen, de datum (automatisch op heden gesteld) kan invoeren en een vaccinatiesoort uit een keuzelijst kan halen.
Geen probleem?
Toch wel: per vaccinatiesoort moet ik een regel maken, het personeelslid kiezen en een vaccinatiesoort kiezen. Dat is omslachtig en niet gebruiksvriendelijk. Ik zou graag per vaccinatiebeurt eenmaal de naam kiezen, eenmaal de datum kiezen en dan op een lijst van beschikbare vaccinaties de gegeven vaccinaties aan willen kruisen. Scheelt veel werk als iemand op zo'n dag drie of vier prikjes krijgt. Wie heeft een oplossing?
Geen probleem?
Toch wel: per vaccinatiesoort moet ik een regel maken, het personeelslid kiezen en een vaccinatiesoort kiezen. Dat is omslachtig en niet gebruiksvriendelijk. Ik zou graag per vaccinatiebeurt eenmaal de naam kiezen, eenmaal de datum kiezen en dan op een lijst van beschikbare vaccinaties de gegeven vaccinaties aan willen kruisen. Scheelt veel werk als iemand op zo'n dag drie of vier prikjes krijgt. Wie heeft een oplossing?