Formulier met beveiliging maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

MadeByLaura

Gebruiker
Lid geworden
2 jun 2011
Ik wil een formulier maken waarmee je kan e-mailen naar mij maar waar een beveiliging in zit zoals je tegenwoordig veel ziet,
bv. met een afbeelding met cijfers in, die cijfers moet je dan intypen voor je het bericht kan verturen, is dat mogelijk met fp? En hoe doe je dat?

Zo'n beveiliging heet een captcha. Hier staat uitgelegd hoe je een formulier met zo'n beveiliging zou kunnen maken. Ze zou dat eventueel in Frontpage kunnen doen, gewoon door handmatig de benodigde code in te voeren. Maar waarom je nog altijd Frontpage gebruikt is me een raadsel, de code die daar uit komt is een enorme puinzooi, wat het later aanpassen van je site alleen maar moeilijker maakt. Bovendien zitten er onderdelen in de code die alleen in IE werken, de kans dat andere browsers zich in je site verslikken is dus aanwezig.

Dat zelfs Microsoft mensen ontraad Frontpage te gebruiken geeft wel aan hoe slecht en verouderd het programma is.

Zo'n beveiliging heet een captcha. Hier staat uitgelegd hoe je een formulier met zo'n beveiliging zou kunnen maken. Ze zou dat eventueel in Frontpage kunnen doen, gewoon door handmatig de benodigde code in te voeren. Maar waarom je nog altijd Frontpage gebruikt is me een raadsel, de code die daar uit komt is een enorme puinzooi, wat het later aanpassen van je site alleen maar moeilijker maakt. Bovendien zitten er onderdelen in de code die alleen in IE werken, de kans dat andere browsers zich in je site verslikken is dus aanwezig.

Dat zelfs Microsoft mensen ontraad Frontpage te gebruiken geeft wel aan hoe slecht en verouderd het programma is.
Ik weet ook wel dat dat programma verouderd is, maar Dreamweaver kost meer dan 400 euro en ik ga daar niet het geld aan uitgeven

Begrijpelijk, dat zou ik ook niet doen (hij kost zelfs meer dan 500). Maar Kompozer kost helemaal niets. Dreamweaver is bepaald niet het enige programma om een site mee te bouwen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan