formulier met dreamweaver

Status
Niet open voor verdere reacties.

jo-deco

Gebruiker
Lid geworden
7 sep 2006
Wie kan me helpen??

ik heb zins kort een website en voor het maken van de website gebruik ik dreamweaver.
nu heb ik een formulier gemaakt en deze wordt doorgestuurd naar mijn e-mail adres die ik heb bij mijn webhosting.

maar als iemand de formulier invuld en op verzenden drukt en ik hem wil bekijken, kan ik wel de afzender zien maar ik zie verder niets en bij de verzonden mail zit ook een bijlage en deze bijlage kan ik helemaal niet openen want dit is een tmp bestand.

nou heb ik al verscheidende webmail programma`s gedownload want ik dacht dat het probleem misschien daaraan lag maar dat werkt ook niet

weet iemand hoe ik de ingevulde formulier kan zien of openen?

ik moet wel zeggen dat ik een beginnen ben

alvast bedankt voor de moeite
jolanda

maar als iemand de formulier invuld en op verzenden drukt en ik hem wil bekijken, kan ik wel de afzender zien maar ik zie verder niets en bij de verzonden mail zit ook een bijlage en deze bijlage kan ik helemaal niet openen want dit is een tmp bestand.
Selecteer je formulier in Dreamweaver en schakel over naar Code View:

code_view.jpg

Voeg dan enctype="text/plain" toe aan de form-tag:

form method="post" action="mailto:gebruiker@provider" enctype="text/plain"

Door die toevoeging komen de gegevens die in het formulier zijn gezet leesbaar in je e-mail te staan - en niet in een onleesbare bijlage. :)

Laatst bewerkt:
Selecteer je formulier in Dreamweaver en schakel over naar Code View:

code_view.jpg

Voeg dan enctype="text/plain" toe aan de form-tag:

form method="post" action="mailto:gebruiker@provider" enctype="text/plain"

Door die toevoeging komen de gegevens die in het formulier zijn gezet leesbaar in je e-mail te staan - en niet in een onleesbare bijlage. :)

uhm volgens mij heb ik nu iets doms gedaan of zo of niet goed gedaan, ik heb gedaan wat je zei. en onderaan de pagina heb ik dus dit <form name="form3" method="post" action="mailto:info@jo-deco.nl"enctype="text/plain" > gedaan.
als ik nu mijn mail openen zie ik dat ik een nieuwe mail heb, en als ik deze open, zie ik alleen maar de afzender en meer niet, ook geen bijlage meer.

maar ik waardeer het echt want ik ben in een middag al verder dan wat ik zelf allemaal maar probeerde.
dus heel erg bedankt

groetjes jolanda

ik krijg nu een melding als ik de ingevulde formulier wil verzenden en deze is

" dit formulier wordt per e-mail verzonden.
door dit formulier te verzenden, wordt uw e-mail adres bekend bij de ontvanger en worden de gegevens zonder codering voor uw privacy verzonden "

jolanda

ik krijg nu een melding als ik de ingevulde formulier wil verzenden
Dat is de normale melding van Outlook Express.
Ik weet niet waarom je die regel aan het eind van de code hebt gezet, maar dat werkt niet.
Hieronder zie je de code van een uiterst simpel formuliertje. Het enctype="text/plain" komt gewoon in de eerste tag van het formulier. Selecteer in Dreamweaver eerst het formulier (links onder in de taakbalk) en kies vervolgens Code View:

voorbeeld5.gif
code_view.gif

Het gedeelte van de code dat het formulier vormt staat dan al geselecteerd. Je hoeft alleen die eerste regel nog te veranderen:
Code:
<form name="form1" method="post" action="mailto:gebruiker@provider.nl" enctype="text/plain">
  <p>
    <textarea name="textarea"></textarea>
  </p>
  <p>
    <input type="submit" name="Submit" value="Submit">
  </p>
  <p>
    <input type="reset" name="Reset" value="Reset">
  </p>
</form>
Het formuliertje komt er dan zó uit te zien:

voorbeeld1.gif

Als je dat vanuit Internet Explorer wilt verzenden zie je achtereenvolgens deze venstertjes:

voorbeeld2.gif

voorbeeld3.gif

Vervolgens wordt het formulier verzonden en komt de tekst "Dit is een voorbeeld" keurig in de e-mail te staan:

voorbeeld4.gif

Laatst bewerkt:
hoi guus

ik heb het gedaan zoals je het zei maar nog krijg ik niets.
heeft het misschien te maken dat ik geen outlook gebruik maar hotmail?

groetjes jolanda

het is me gelukt:D

vraag me alleen niet hoe het zat, maar ik heb een beetje zitten te zoeken op internet en toen kwam ik bij een site van iemand.
deze persoon had het ook over problemen bij het versturen van formulieren en dan moest je, of in register dingen wijzigen (als je ermee vertrouwd was) of je kon op een knop drukken (Fix email probleem) en dan kon het ook verholpen worden.

aangezien ik niet vertrouwd ben met register dacht ik.............ik druk gewoon op de knop...
en toen heb ik weer een mailtje gestuurd. en het stond allemaal netjes in de mail.

Dus ik wil bij deze iedereen bedanken voor het helpen en voor de moeite!!

groetjes jolanda

het is me gelukt:D

vraag me alleen niet hoe het zat, maar ik heb een beetje zitten te zoeken op internet en toen kwam ik bij een site van iemand.
deze persoon had het ook over problemen bij het versturen van formulieren en dan moest je, of in register dingen wijzigen (als je ermee vertrouwd was) of je kon op een knop drukken (Fix email probleem) en dan kon het ook verholpen worden.

aangezien ik niet vertrouwd ben met register dacht ik.............ik druk gewoon op de knop...
en toen heb ik weer een mailtje gestuurd. en het stond allemaal netjes in de mail.

Dus ik wil bij deze iedereen bedanken voor het helpen en voor de moeite!!

groetjes jolanda

Hoi Jolanda, ik zit met hetzelfde probleem, kun je mij de site vertellen waar je dat op gevonden hebt, ik kan hem niet vinden

Laatst bewerkt:
Hoi Jolanda, ik zit met hetzelfde probleem, kun je mij de site vertellen waar je dat op gevonden hebt, ik kan hem niet vinden

hoi

sorry dat ik zo laat reageer

ik weet geen ecacte site. ik heb het via google gevonden, maar het heet Fix email probleem

groetjes

formulier

stuur een mail en ik maak dat formulier zoals jij wilt , afgesproken :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan