Formulier met email

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sjaan99

Gebruiker
Lid geworden
24 feb 2005
Hallo allemaal,

Ik heb een formulier met voornamelijk checkboxes dat via email naar een klant wordt gestuurd. Nu wil ik graag dat als de klant het formulier opent en heeft ingevuld dit automatisch naar mij teruggestuurd (mail) wordt.

Kan dit? En zo ja hoe pak ik dit dan aan?

Alvast bedankt

Sjaan

Het makkelijkst is het gewoon om de klant naar jouw website te laten gaan en daar het formulier op te zetten. Dit is ook vooral makkelijk omdat je dan gelijk in databases kan laten wegschrijven e.d.

Ja dat snap ik met php en mysql... maar dat is mijn vraag niet.

Ik geef de makkelijkste, maar ook de veiligste weg aan.
Word kan wel mailen, maar ik dacht dat deze gebruik maakt van instellingen van Outlook/Outlook Express. Dit houdt in dat wanneer je klanten gebruik maken van alleen een webmail applicatie of een ander programma waar word de instellingen niet van leest, dat deze mensen het bericht niet terug zullen mailen.

Anders zijn er via macro's altijd wel dingen voor elkaar te krijgen ja, maar ja ik zou zeggen schoenmaker blijf bij je leest en laat word een tekstverwerker blijven (die ook prima standaard brieven als mailings kan versturen) en formulieren lekker via een internet-pagina regelen.

Mocht je slecht zijn in het maken van formulieren op internet zijn er altijd makkelijkere opties door je word document op te laten slaan als html pagina (brakke code maar werkt wel) en dit formulier vanaf de site te laten mailen.

Laatst bewerkt:
Ik begrijp wel dat je behulpzaam wilt zijn en waardeer dit ook wel maar het is nog steeds geen antwoord op mijn vraag namelijk:

Ik stuur een worddocument (formulier) dat moet worden ingevuld. Het ingevulde formulier moet, na klikken op een link of knop in het document, automatisch teruggestuurd worden naar een vast emailadres.

Vraag is ->Kan dit? Zo ja, hoe?

Sjaan

Die had ik gezien Teun, dank je wel. Maar die werkt bij mij niet. Ten eerste maak ik geen sjabloon maar een gewoon document dat ik als bijlage verzend. Als het op de andere locatie wordt geopend moet er een knop of een link op het formulier dat het naar mij terug stuurt. Ook weer als bijlage. Snap je?

Misschien kan het ook helemaal niet zoals ik het wil hoor.

Sjaan

Uhm je vroeg of het mogelijk was en hoe je het aan moest pakken. Ja het is wel mogelijk met een macro :cool:

In de topic waar Vecom naar verwijst wordt er juist een macro code gegeven die het huidige document als bijlage toevoegt en verstuurt. Dit is precies wat je zoekt.

Wat je moet doen is in je document VBA editor openen via ALT F11. Vervolgens zie je in de projectverkenner 2 menu's aanwezig eentje die heet normal en een die heet Project(bestandsnaam). Wanneer je de code in dat Project(bestandsnaam) zet zal de code opgeslagen worden in het document zelf en kan je het rustig versturen.

Na het kopieren van de code in de editor (code van de eerste reactie) kan je in je formulier een knop aanmaken en die laten verwijzen naar de macro Verzenden (bijvoorbeeld via werkset besturingselementen een knop kiezen dumpen in je document en er rechts op klikken om naar de programma code te gaan.

Private Sub CommandButton1_Click()
Verzenden
End Sub

Sla je document op. Open hem opnieuw en zorg er voor dat je macro's staan ingeschakeld. Brabbel wat en druk op je knop. (de mail wordt pas verstuurt nadat de persoon de volgende keer zijn outlook opent. Hij blijft daar dus in de postvak uit staan)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan