Goedemiddag,
Voor m'n werk ben ik bezig met een soort klant-specifieke handleiding. Hiervoor zou ik graag een beveiligd formulier in Word hebben. Hierin zou, naast wat klantspecifieke gegevens een pull-down menu moeten komen welke gevuld is met een serie waarden uit een excel-document (A1-A20). De rest van het document bevat een hoeveelheid standaardtekst waarbij her en der waarden moeten komen welke corresponderen met de keuze uit het pull-down menu. Als ik dus waarde A4 kies, zou de rest van het document gevuld moeten worden met B4 tot zeg maar H4.
Een ingevuld formulier wordt vervolgens bewaard als PDF.
De reden dat ik dit niet in Excel doe is omdat ik de opmaak hierin niet acceptabel vind. Vandaar dat ik een poging in Word wil wagen.
De mail-merge functie bied voor zover ik weet niet hetgeen ik zoek. De standaard formulier elementen lijken niet naar een extern document te kunnen linken. En het is me tot nog toe niet gelukt om middels een macro te verwijzen naar een tekstvak welke zich niet op een userform bevind. Met een userform kan ik de gewenste gegevens ophalen, echter zou ik niet weten hoe ik ze vervolgens op de gewenste plaatsen in mijn tekst krijg. Ondanks dat Google toch vaak mijn vriend is kan ik dit keer niets vinden.
Ik kan me niet voorstellen dat hetgeen ik wil niet kan. Is er iemand doe mij een schop in de juiste richting kan / zou willen geven.
Bvd,
René
// Ik werk trouwens met Office 2007 (word, excel, powerpoint en outlook).
Voor m'n werk ben ik bezig met een soort klant-specifieke handleiding. Hiervoor zou ik graag een beveiligd formulier in Word hebben. Hierin zou, naast wat klantspecifieke gegevens een pull-down menu moeten komen welke gevuld is met een serie waarden uit een excel-document (A1-A20). De rest van het document bevat een hoeveelheid standaardtekst waarbij her en der waarden moeten komen welke corresponderen met de keuze uit het pull-down menu. Als ik dus waarde A4 kies, zou de rest van het document gevuld moeten worden met B4 tot zeg maar H4.
Een ingevuld formulier wordt vervolgens bewaard als PDF.
De reden dat ik dit niet in Excel doe is omdat ik de opmaak hierin niet acceptabel vind. Vandaar dat ik een poging in Word wil wagen.
De mail-merge functie bied voor zover ik weet niet hetgeen ik zoek. De standaard formulier elementen lijken niet naar een extern document te kunnen linken. En het is me tot nog toe niet gelukt om middels een macro te verwijzen naar een tekstvak welke zich niet op een userform bevind. Met een userform kan ik de gewenste gegevens ophalen, echter zou ik niet weten hoe ik ze vervolgens op de gewenste plaatsen in mijn tekst krijg. Ondanks dat Google toch vaak mijn vriend is kan ik dit keer niets vinden.
Ik kan me niet voorstellen dat hetgeen ik wil niet kan. Is er iemand doe mij een schop in de juiste richting kan / zou willen geven.
Bvd,
René
// Ik werk trouwens met Office 2007 (word, excel, powerpoint en outlook).