Formulier met keuzelijst en invoervak

Status
Niet open voor verdere reacties.

rista62

Gebruiker
Lid geworden
25 nov 2009
Hallo,
Ik heb een tabel gemaakt met historiegegevens (“tblHistorieLeden”). In deze tabel wordt per periode (JrMndNr) vastgelegd wie de “DivisiePersNaam” is. Soms is het veld leeg omdat er geen persoon is, maar dan vindt een waarneming plaats.
Wat ik wil is dat ik m.b.v. een formulier deze waarneming wil vullen. De waarneming zal over het algemeen gedaan worden uit de lijst namen die in historie zitten.
Ik wil graag een formulier waarbij ik 2 perioden kan opgeven en dan als velden ”DivisieNr” , “DivisiePersNaam” en “DivisiePersNaamNr” laat zien. Ik wil dan een naam en een “DivisiePersNaamNr” kopiëren uit de vorige periode naar de nieuwe periode waar een waarneming plaatsvindt. Dit voorkomt tikfouten.
Ik heb al een voorbeeld gemaakt van zo’n formulier (“frmWaarnemingVullen”) zie bijlage.
Kan iemand mij helpen?
Gr.
R

Bijlagen

Dat vereist enig knutselwerk, dus even geduld...

Hoi Michel,
Kun je aangeven of het veel tijd gaat kosten, welke termijn.
Alvast enorme dank.
Gr.
Rista

Ik heb er al even naar gekeken, en probeer vandaag en de komende dagen er nog wat tijd in te steken. Dus het weekend waarschijnlijk. Is dat OK?

Kun je nog aangeven wat precies de bedoeling is? Wil je bijvoorbeeld met een keuzelijst een historierecord kunnen opzoeken, en dan de data kopieëren naar een ander record? Of, met dezelfde keuzelijst, een record selecteren en dat vervolgens naar een nieuw record? En moet dat nieuwe record dan het eerstvolgende beschikbare record zijn?

Hoi,
Wat ik wil is een formulier waarin zichtbaar is de huidie periode (JrMndNr) en de vorige periode. Als er dan een leeg veld is in de huidige periode dan moet ik uit de vorige periode “DivisiePersNaam” met copy paste in de huidige periode zetten. Dit zelfde geldt voor “DivisiePersNaamNr”. Dit alles te voorkoming van tikfouten. De zichtbare velden moeten zijn ”DivisieNr” , “DivisiePersNaam” en “DivisiePersNaamNr” van zowel huidige als vorige periode.
Ik hoop dat het een beetje duidelijk is en alvast dank.
Gr.
R.

En wil je nog kunnen bladeren door de historie records? Of is het de bedoeling om altijd het laatste en het voorlaatste record te zien?

't Is niet snel te lastig.... Maar ik heb er de laatste tijd niet meer naar gekeken, vrees ik dus deze reminder kan geen kwaad ;)

Ik heb een voorbeeldje op het werk liggen, maar vergeten dat naar huis te mailen :o
Wordt dus minstens morgen!

Dat wel, maar ik heb gisteren verder geen tijd gehad om er naar te kijken... Ik zal er vanavond iets werkbaars van maken...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan