formulier met knoppen

Status
Niet open voor verdere reacties.

janbe63

Gebruiker
Lid geworden
21 okt 2007
Graag wil ik een formulier maken dat een record toevoegd (dit lukt wel)
Hier wil ik graag 4 knoppen op maken.

bevestig: het record wordt toegevoegd en het formulier wordt gesloten
volgende record: het record wordt toegevoegd en er wordt een volgend leeg record getoond.
cancel: het record wordt niet toegevoegd (ook al staat er iets in) en het formulier wordt gesloten
leeg maken: het formulier wordt leeggemaakt, maar blijft open.

Volgens mij moet in een module 4 functies moet maken en de knop-klik event naar deze functies moet laten verwijzen.

Wie kan mij helpen om de functies te maken.

Jan

bevestig: het record wordt toegevoegd en het formulier wordt gesloten
volgende record: het record wordt toegevoegd en er wordt een volgend leeg record getoond.
cancel: het record wordt niet toegevoegd (ook al staat er iets in) en het formulier wordt gesloten

Dit zijn standaardknoppen; als je een nieuw record maakt, of het formulier sluit, wordt je record automatisch bewaard. Alleen bij Cancel moet je een extra regel toevoegen, namelijk een regel om het formulier te sluiten.

Wat je met de laatste optie bedoeld snap ik eigenlijk niet; die is alleen zinvol als het formulier niet is gekoppeld aan een tabel. Al is er wel een functie te maken waarmee je alle objecten leeg maakt; het nieuwe record is daarmee overigens al wel aangemaakt, en je kunt er ook bestaande records mee vernaggelen... Zelf zou ik zo'n knop nooit willen hebben...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan