Formulier met sutabs

Status
Niet open voor verdere reacties.

JEPEDEWE

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 jun 2006
Hallo,

ik heb een formulier met een aantal subtabs
Een report is op dit formulier gebaseerd
Als ik vanuit het report verwijs naar velden op het formulier dan bvb op de 2de tab staan dan krijg ik een #name fout
Moet ik in deze verwijzing ook naar de tab verwijzen of hoe zit dat precies

Groeten
JP

Tabelementen doen helemaal niets op eens formulier; een object dat op een tabblad staat, kun je dus rechtstreeks benaderen. Als je code niet werkt, zit er dus iets anders fout.
Overigens heb ik nog nooit vanuit een rapport naar een (geopend) formulier hoeven te verwijzen, dus ik zou eerst naar de procedure kijken, die m.i. dan wel simpeler (of beter) zal kunnen.

Het gaat om dit formulier en dit rapport

Het overnemen van bvb de bijschriften werkt niet, en hoogst waarschijnlijk is er een betere manier van aanpak dus, laat maar komen

Bedankt alvast
JP

Bijlagen

Ik ben er even een paar dagen tussen uit, maar ik zal er zondag even naar kijken. Als iemand anders het niet ondertussen heeft opgelost :).

Niemand een oplossing voor dit probleem... zelfs Michel niet???

Waarschijnlijk wel, maar wat dacht je van tijdgebrek? :)

Zal er vandaag naar kijken; mijn eigen laptop is naar de eeuwige jachtvelden vertrokken :).

Ik kan het probleem niet reproduceren; ik zie geen foutmelding. Waar zou die moeten staan?

Ondanks dat ik dus geen foutmelding kan reproduceren, zie ik wel dat je verwijst naar bijschriften, en dat doe je verkeerd. Naar Velden kun prima verwijzen zonder aan te geven wát je wilt zien (standaard lees je namelijk altij de value uit), maar bijschriften hebben geen vaste parameter, dus die moet je specifiek benoemen. Derhalve is dit:
Code:
=[Formulieren]![E_pathologie_aanvraag_test]![Bijschrift57]
fout, en dit:
Code:
=[Formulieren]![E_pathologie_aanvraag_test]![Bijschrift57].[Caption]
goed.

Dank voor je reactie maar ook bij entryfields staat er #Name op het rapport waar eigenlijk gegevens zouden moeten staan uit het formulier dus...

Hoe/wanneer dan? Ik heb geen idee wat ik moet invullen om de fout te krijgen...

Als je vanuit de form naar de printopdracht gaat zie je dat in het begin van het document alles netjes is overgenomen, scroll je naar onder (dan moet je de data van de 2de of 3de tab zien) dan zie je hier #name staan waar data zou moeten staan...

Dat is dus het punt: dat krijg ik niet.

Lukt voor geen meter Michel
het bizarre is ook:
in de paginavoettekst staat dit
voet.jpg
op pagina1, perfect, gegevens worden correct ingevuld
ga ik naar een volgende pagina, dan krijg ik overal #naam te zien
ook bij de velden waarover ik het had:
tekst1.jpg
tekst2.jpg

snap er niets van...

zopas nog uitgetest:
op het rapport, bovenaan, staat naam en adres van de betrokkene
Ik doe een copy past van dat veld naar onderaan het document en laat het programma lopen
Op het eerste blad wordt de naam en adres perfect getoond,
op het 2de blad krijg ik #naam

oeoeoeoe

Ik krijg die meldingen alleen wanneer ik het formulier sluit en het rapport geopend is. Maar dat zal toch niet het geval zijn? Je kunt alleen informatie uit een formulier halen als dat formulier op het moment van uitlezen open staat. Het maakt daarbij niet uit of het formulier verborgen is of niet.

het rare is dat, in het bestand dat ik doorstuurde, ik de fout niet heb, en in mijn "originele setting" ik het wel heb...
mijn rapport met het opgestuurde rapport vervangen levert niets op... #naam
het "moederformulier' staat gewoon open
wat ik niet begrijp is dat de inhoud van een veld, bovenaan het rapport wel getoond wordt en hetzelfde veld, onderaan het rapport niet...

De db die je doorstuurde bevat maar een klein deel van je db. Ik heb al bij andere vragen gesuggereerd dat één van de functies die je standaard bij elk formulier zo'n beetje mee laat lopen wel eens de oorzaak zou kunnen zijn, en jouw laatste opmerking sluit daar naadloos op aan :). Als (in beginsel redelijk standaard) functionaliteit in een kale db wél werkt, en in de productiedb, onder dezelfde gebruiksomstandigheden niet, dan gebeurt er dus in de productie iets wat het proces verstoort. Anders kan ik het niet verklaren. Dat zou overigens ook een module/functie kunnen zijn waar fouten in zitten; ik heb al een paar keer gezien dat simpele functies als Date() een fout opleveren als er een fout in een willekeurige functie zit, die niets met Date doet. Dus een probleem kan redelijk onvoorspelbaar zijn om te traceren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan