Opgelost formulier met tabbladen filteren

Dit topic is als opgelost gemarkeerd
Status
Niet open voor verdere reacties.

HankMegens

Gebruiker
Lid geworden
1 sep 2015
Goedemiddag,

Ik heb een (hoofd)formulier met daarop een aantal tabbladen. Die formulieren bevatten.
Hoe filter ik deze tabbladen op een datum. Liefst die van vandaag?

Hank

Je filtert natuurlijk geen formulier, maar de onderliggende Recordbron. Ofwel een tabel, ofwel een query. Het hangt er dus helemaal vanaf hoe je de constructie hebt gemaakt en hoe de subformulieren zijn gekoppeld. Sowieso kun je, als je toch op Date() wilt filteren, dat filter al in die queries opnemen. Lijkt mij het makkelijkst.

Hoi,

Ik kan het in de query opnemen, maar loop ik dan niet vast als ik eventueel naar morgen of gisteren wil kijken?

Hank

Tja, je schrijft dat je naar vandaag wil kijken. Dan is dat de oplossing. Wil je een andere dag kunnen kiezen, dan zou ik een keuzelijst maken met een aantal opties. Zo tie zien wil je op een beperkte range kijken, dus dan is een keuzelijst met de gewenste opties een prima keuze. Of een datumveld met een Kalendertje, kan natuurlijk ook. En dat object gebruik je dan in de filtering van je subformulieren.

Hoi,

Dat schreef ik idd. In principe is het alleen vandaag, maar men wil de mogelijkheid hebben om in iedergeval terug te kunnen kijken.
Met die filtering bedoel je dan natuurlijk de aangepsate voorwaarde waar de query mee werkt?
Daarom had ik gehoopt dat ik dit kon doen doormiddel van een datum in te vullen op het formulier om zo te filteren (standaard bij openen is dat veld gevuld met de datum van vandaag.

Hank

Klopt; dat heet in de query Criteria. In dit geval verwijs je dan (ik gebruik daar uit luiheid uiteraard de functie Opbouwen voor) naar het object waarin je de datum kiest of invult. Is dat een keuzelijst, dan kun je het subformulier gelijk verversen met een Requery op het Click event.

je kan natuurlijk ook alle gegevens in de recordbron laten en een filter op het formulier zelf plaatsen. Filmpjes genoeg op youtube die je tonen hoe dat moet.

Dat doe ik dan natuurlijk op het gehele formulier?
Ik snap niet helemaal wat je bedoelt (noella blijkbaar wel), dus voor mij mag je het toch nog even uitleggen. Als je altijd een filter nodig hebt, werkt de aangegeven techniek prima. Uiteraard zit de complete tabel in de query, anders kun je ook nooit switchen naar een andere datum.

Zelf denk ik dat je bedoelt dat je deze techniek op het hoofdformulier zet, en dat die moet werken voor alle subformulieren. En dan ook altijd met dezelfde datum. En dat kan dus ook prima op deze manier.
Laat maar even weten wat je bedoelt, voordat je nutteloze YouTube filmpjes gaat kijken :).

Hoi,

Om het simple te zeggen. Ik heb een dagrapportage waarbij ik op verschillende tabbladen gegevens voor een betreffende dag bij hou. Zoals wie welke diensten werkt op die dag. Welke handelingen er verrrischt worden, wie welke badge heeft meegekregen ect ect.
In principe gaat een werknemer alleen gegevens toevoegen voor de betreffende dag.
Dus dan zit ik met jou oplossing goed.
Ik zit denk ik zelf te ver te denken. Als ik oude dagrapportages wil zien kan die altijd op een andere manier en ergens anders oproepen. Dit zal in de vorm van een report sowieso per mail dagelijks verspreidt gaan worden.

Ik sluit bij deze mijn vraag.

Bedankt

Hank Megens

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan