Opgelost formulier met tabbladen

Dit topic is als opgelost gemarkeerd
Status
Niet open voor verdere reacties.

HankMegens

Gebruiker
Lid geworden
1 sep 2015
Naar aanleiding van de opemerkingen over mijn stamboom database, ben ik er nu mee aan de slag.
Inderdaad terug naar de tekentafel. En enkele probleempjes al opgelost.

Echter het volgende. Het formulier met persoonsgegevens bevat nu tabbladen. eentje met de gegevens van de persoon, en eentje met zijn/haar levensgebeurtenissen.
De functie die ik gebruik om iemands leeftijd te berekenen/of diens leeftijd bij overlijden schijnt nu niet meer goed te werken. (iedereen leeft nog en heeft al best hoge leeftijden bereikt.
Zit dit in het gebruik van tabbladen op een formulier, of moet ik elders zoeken.
Fpersoon is het 'oude' formulier, 'Fpersoonsgegevens' de nieuwe. De functie staat in de module leeftijden (hier op het forum gevonden)

Nog niet alle op en aanmerkingen van de geleerden hier op mijn vorige vraag zijn opgelost. Ben er nog druk mee bezig.

Alvast bedank.

Hank

Bijlagen

Er zat een vreemde fout in je formulier, waardoor de berekening nog wel werd uitgevoerd, maar op een rare manier. De fout: het tekstveld [Doopnaam] had bij jou de naam "Overlijdensdatum". Het tekstveld [Overlijdensdatum] had dan de naam "Text41". Ja, dan krijg je rare berekeningen. Nu we het daar toch over hebben: de functie heb je niet van mij, want die kan heel wat simpeler. En ik ben van het simpele :).

Code:
Public Function fLeeftijd(gebDat As Date, Optional ovDat As Date) As Byte

If IsNull(gebDat) Then
        fLeeftijd = 0
        Exit Function
    End If

If ovDat = 0 Then ovDat = Date
    fLeeftijd = DateDiff("yyyy", gebDat, ovDat) + (Format(gebDat, "mmdd") > Format(ovDat, "mmdd"))

End Function

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Dank voor de hulp,

Heb idd zitten kopieren en plakken en schuiven met velden.
Niet de namen gecontroleerd.

Ik ga stap je voor stapje verder met deze database.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan