formulier met variabel aantal in te vullen tekstblokken

Status
Niet open voor verdere reacties.

hotpop

Gebruiker
Lid geworden
16 dec 2005
Hallo, ik heb de uitdaging een formulier te maken met een aantal vaste blokken met tekst en vervolgens een aantal variabele blokken met tekst.
Deze tekstblokken bevatten bv controlepunten of meetpunten van b.v een pomp waar een waarde ingevuld moet worden of afgevinkt moet worden of het goed of fout is.
Daarnaast is het mogelijk dat ik 1 blok nodig heb omdat er maar 1 pomp aanwezig is maar het kan ook dat er wel 10 pompen aanwezig zijn en dan heb ik er 10 nodig
Het mooiste is als je op een voorblad al kan aangeven hoeveel pompen er gecontroleerd moeten worden en dat er dan automatisch 10 x een blok in een formulier komt heb.
Wie kan mij hiermee op weg helpen. Ik heb office 2003 (excel en word 2003) tot mijn beschikking.
Ook anderen die het moeten invullen zullen het met de zelfde versie office moeten doen
Alvast bedankt voor de reacties
ps ik ben redelijk thuis in excel en word maar programmeren en macro's is niet mijn sterkste punt

Maak eerst eens een voorbeeld bestandje met wat je ongeveer voor ogen hebt; zoals je ziet is de animo om zelf een testje in elkaar te zetten niet zo groot :)

Bekijk bijlage testbestand.doc

Hierbij een voorbeeld bestandje
Ik heb nu 2 items waarvan er 3 in een installatie zitten maar dit varieert maar het aantal varieert per object
Het mooiste is om in een voorblad een aantal per tekstblok te selecteren
in dit voorbeeld zou ik dus aantal tanks 3 en aantal pompen 3 ingevoerd hebben waarbij op de volgende bladen deze aantal items weergegeven worden.
Als blijkt dat er achteraf bv 4 sts van een item zijn komt er automatisch een kop bij onder de reeds bestaande blokken van het zelfde item
Ik hoop dat het nu iets duidelijker is

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan