Zaankantertje75
Gebruiker
- Lid geworden
- 22 jul 2010
Beste mensen,
Ik ben nieuw met PHP en heb met behulp van internet een formulier in elkaar geknutseld (mijn eerste)
Het formulier doet het prima, hij verstuurd de naam, bedrijf, mail, ip en datum naar mijn email.
Het enige wat hij niet doet is de velden controleren. Ik heb van de week 14(!) lege emails gehad omdat de velden niet ingevuld waren..
Na wat zoeken op internet en fora afgelezen te hebben ben ik de wanhoop nabij en wil ik graag jullie om een hint vragen.
Dit is mijn code:
Alvast bedankt voor je tijd!
Bram
Ik ben nieuw met PHP en heb met behulp van internet een formulier in elkaar geknutseld (mijn eerste)
Het formulier doet het prima, hij verstuurd de naam, bedrijf, mail, ip en datum naar mijn email.
Het enige wat hij niet doet is de velden controleren. Ik heb van de week 14(!) lege emails gehad omdat de velden niet ingevuld waren..
Na wat zoeken op internet en fora afgelezen te hebben ben ik de wanhoop nabij en wil ik graag jullie om een hint vragen.
Dit is mijn code:
PHP:
<?php
if (!isset($_POST['naam']) || !isset($_POST['email']) || !isset($_POST['bericht'])) {
//verplichte velden.
$aVerplicht = array('naam', 'email', 'bericht');
echo 'U heeft niet alle velden ingevuld!';
exit;
}
$naam = htmlspecialchars($_POST['naam']);
$company = htmlspecialchars($_POST['company']);
$email = htmlspecialchars($_POST['email']);
$bericht = htmlspecialchars($_POST['bericht']);
$tijd = time();
$datum = strftime('%d-%m-%y %H:%M', $tijd);
$ip = getenv('REMOTE_ADDR');
$message = $naam.' van het bedrijf '.$company.', met het e-mailadres '.$email.' en het IP '.$ip.' stuurde op '.$datum.' het volgende bericht:
echo 'Uw bericht is verzonden. U krijgt zo snel mogelijk antwoord.';
?>
Alvast bedankt voor je tijd!
Bram