• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formulier objecten vullen o.b.v. werkblad

Status
Niet open voor verdere reacties.

remcop1989

Gebruiker
Lid geworden
29 mrt 2012
Ik heb 2 Excel werkbladen:

Blad 1:
tabel met klantgegevens

Blad 2:
tabel met contactgegevens voor klanten (in dit blad 2 word middels een vervolgkeuzelijst een klant uit blad 1 geselecteerd, een datum en het resultaat van het contactmoment ingevoegd)

Dit werkt wel fijn, maar naarmate de tabel groter wordt, word het geheel wat onoverzichtelijk om mee te werken.

Enkele vragen:
1) Hoe kan ik een listbox op een formulier laten vullen met de gegevens uit blad 1?
2) hoe kan ik deze gegevens in blad 1 middels het formulier laten bewerken en toevoegen?
3) hoe kan ik in het formulier de gegevens in blad2 koppelen aan blad1?

In Access VBA lukt me dit wel. Helaas is Access is geen optie gezien dit niet beschikbaar is. Hier wil men niet in investeren.
In Excel heb ik iets te weinig ervaring. Grootste probleem ligt het verwijzen naar de gegevens denk ik.

Overigens moet er ook de mogelijkheid zijn om te zoeken in de tabel zodat bijvoorbeeld alleen bedrijven 1 specifiek bedrijf of alle bedrijven per land of per land geselecteerd kunnen worden.

Laatst bewerkt:
Mag men ook weten welk forum. Op zich al netjes dat het het alsnog hier aangeeft, dat je op een ander forum bezig bent.

@remcop1989 Waarom reageer je daar dan niet. Je wordt daar toch geholpen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan