Formulier om een gefilterd rapport op te roepen

Status
Niet open voor verdere reacties.

naprius

Gebruiker
Lid geworden
25 apr 2007
Ik heb een query die in een aantal tabellen zoekt en mij uiteindelijk de winstmarge laat zien van arbeidstarieven + materialen gebruikt bij orders van bijvoorbeeld 1 januari tot en met 1 november dit jaar.

In de Query geef ik echter een aantal parameters in zoals het Revalidatiesysteem (Bijv. ROLST-POOL of UITLEEN). Dan laat hij alleen de orders zien die het revalidatiesysteem op datgene hebben staan dat ik heb ingevuld. Verder geef ik een parameter in voor de Orderstatus (bijv. REPARATIE). Verder geef ik dus de begin en einddatum in.

Aan de hand van deze query heb ik een rapport gemaakt dat me de Winstmarges per maand laat zien voor deze specificaties.

Nu wil ik graag een formulier waarop mijn baas uit keuze lijstjes deze specificaties kan kiezen en alleen maar de datum hoeft in te vullen, waarna precies hetzelfde rapport tevoorschijn komt.

Tenminste, ik vermoed dat dit via een formulier gaat. Ik heb al wat aangeklooid met de wizard (de query die ik gebruik als bron gebruiken), maar daar komt niets fatsoenlijks uit.
Voor mijn gevoel stel ik een heel ingewikkelde vraag die niet 1,2,3 is opgelost dus als iemand bijvoorbeeld een site heeft waar het gebruik van formulieren in combinatie met queries en rapporten uitgebreid wordt uitgelegd ben ik misschien ook al geholpen.

Helaas kan ik nog altijd geen uploads doen aangezien dat hier is afgeschermd. :(

Alvast bedankt voor de hulp..

Jouw vraag is niet zo moeilijk als je zelf denkt, en komt ook regelmatig terug.
Er zijn dan ook verschillende voorbeelden te vinden hier. Om te beginnen zou ik de filtering van de query via een formulier regelen, en niet via parameters in de query. Daarmee voorkom je dat je altijd een parameter moet geven als je een query start, en het is nogal lastig om dan alle records te zien. Op een formulier is dat veel beter te sturen.

Goed, ik heb nu 2 keuzelijstjes in het formulier met daarin de criteria voor het Revalidatiesysteem en Orderstatus, ook heb ik 2 tekstvakken waarin men de begin en einddatum kan invoeren.

Ik heb een knop gemaakt waarmee het rapport uitgevoerd kan worden... maar nu laat hij niks zien.. Overal staat er fout. :S

Is er iets dat ik kan kopiëren zodat jij kan zien waar het misgaat?

mvg

EDIT: ik heb in de Query waar eerst de parameterinvoer stond nu dit staan:
>=[Forms]![TestForm Winstmarge]![Tekst8] And <=[Forms]![TestForm Winstmarge]![Tekst10]

Dit is voor de begin en eind datum.

Op die manier heb ik ook nog 2 Like expressies:

Like [Forms]![TestForm Winstmarge]![Keuzelijst0]
Like [Forms]![TestForm Winstmarge]![Keuzelijst4]

Laatst bewerkt:
Don't underestimate the power of the haakjes ((((()))))))

Het is me gelukt.. Na mijn eerste koffie deze morgen zag ik het licht.

Heel erg bedankt, je hebt me ontzettend geholpen :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan