formulier ontwerpen met subformulier (gegevensblad)

Status
Niet open voor verdere reacties.

tepke

Gebruiker
Lid geworden
3 okt 2004
ik wil een formulier ontwerpen met een subformulier. normaliter gebruik ik dan weer een formulier weergaven. ik ben bezig met een order en orderregels in het scherm wil ik in de kop de order ingeven en daaronder wil ik de orderregel laten invoeren.

ik gebruik een formulier met daaronder een subformulier. Het subformulier laat ik in gegevensblad zien.

als ik iets wil ingeven mag ik dit niet van acces, ook wijzigen is niet toegestaan tewijl ik de opties heb aangezet.

is er een mogelijkheid dat je een subformulier gegevensblad kan gebruiken met wijzig toevoeg en verwijder optie? en zo ja hoe pak ik dit dan aan

groetjes marc

Je geeft te weinig informatie. Bijvoorbeeld: wat gebruik je als Recordbron voor de formulieren? Dat is heel wat belangrijker dan of je Gegevensweergave gebruikt of niet.

hier wat informatie

Je geeft te weinig informatie. Bijvoorbeeld: wat gebruik je als Recordbron voor de formulieren? Dat is heel wat belangrijker dan of je Gegevensweergave gebruikt of niet.

ik heb een orderkop tabel met allemaal gegevens van de order in staan orderID is de gemeenschappelijke veld
deze is gekoppeld aan query orderregel_Q hierin staat artikel tabel en order tabel

ordertabel heeft velden orderID, orderregel, aantal, datum, artikelnummer

artikeltabel heeft de velden artikelnummer, omschrijving, prijs

orderregel_Q de querie heeft de velden omschrijving, prijs,orderID, orderregel, aantal, datum, artikelnummer

En nu geef je teveel tekst, want je quoot volkomen overbodig het bovenstaande berichtje. Graag weghalen. Quooten moet je alleen doen als het echt nuttig is. En zeg nu zelf, dat is jouw quootje natuurlijk niet.
Ik had niet anders verwacht dan dat je een query gebruikte voor je (sub)formulier. Graag daar de SQL van, want ik kan je nu al vertellen dat die niet deugt. Althans: niet als je een formulier wilt gebruiken om in te voeren.

sorry

ik heb een orderkop tabel met allemaal gegevens van de order in staan orderID is de gemeenschappelijke veld
deze is gekoppeld aan query orderregel_Q hierin staat artikel tabel en order tabel

ordertabel heeft velden orderID, orderregel, aantal, datum, artikelnummer

artikeltabel heeft de velden artikelnummer, omschrijving, prijs

orderregel_Q de querie heeft de velden omschrijving, prijs,orderID, orderregel, aantal, datum, artikelnummer

ik ben niet zo handig in dit soort websites en weet niet precies wat wat is.
ik denk dat ik met afhaken met SQL mijn kennis is beperkt

Ik probeerde je juist te ontmoedigen om de Quote knop te gebruiken, en nu ga je zelfs je eigen berichtjes quooten.... Doe de lezer een plezier, en haal die stukken tekst weer weg, want niet alleen maakt het de topic behoorlijk onleesbaar, we krijgen er ook nog eens een scrollarm van. Echt, quooten wordt in forums niet op prijs gesteld, tenzij het echt een citaat is waar je wat mee doet. Dit is alleen maar ballast.
On topic: Je hebt een query gemaakt, en die bestaat uit SQL opdrachten. In het queryvenster kun je switchen naar de SQL weergave, waar je die tekst kunt zien. En die zou ik dus graag in je berichtje hebben gezien i.p.v. die quoot.

ik hoop dat ik het nu op de juiste manier doen?

volgens mij is dit wat je zoek?

SELECT [Order-kop].Ordernummer, regelorder.regelnummer, regelorder.aantal, regelorder.datum, Artikelbestand.Artikelnummer, Artikelbestand.Omschrijving, Artikelbestand.[Omschrijving blok], Artikelbestand.Prijs, regelorder.OR_Korting
FROM (Artikelbestand INNER JOIN regelorder ON Artikelbestand.Artikelnummer = regelorder.Artikelnummer) INNER JOIN [Order-kop] ON regelorder.ordernummer = [Order-kop].Ordernummer;

Dat is inderdaad wat ik bedoelde. En als je naar je ontwerpscherm kijkt (is voor jou een stuk makkelijker) dan zie je gelijk waar het probleem zit. Je probeert (neem ik althans aan) de tabel [regelorder] te vullen met bestellingen. Dus in je query zet je de velden [regelnummer], [aantal], [datum] en [OR_Korting] uit die tabel. Je kunt je afvragen of het veld [Datum] daar thuishoort, maar dat is een andere discussie (nee dus). Welke velden vul je niet in? De veldjes [ordernummer] en [Artikelnummer]! En laten dat nu nèt de belangrijkste velden zijn in Orderregels! Die heb je namelijk nodig om de tabel te kunnen koppelen aan resp. Order-kop en Artikelbestand.

Kortom: je query zou er zo uit moeten zien:
Code:
SELECT regelorder.ordernummer, regelorder.regelnummer, regelorder.aantal, regelorder.datum, regelorder.Artikelnummer, Artikelbestand.Omschrijving, 
Artikelbestand.[Omschrijving blok], Artikelbestand.Prijs, regelorder.OR_Korting
FROM (Artikelbestand INNER JOIN regelorder ON Artikelbestand.Artikelnummer = regelorder.Artikelnummer) 
INNER JOIN [Order-kop] ON regelorder.ordernummer = [Order-kop].Ordernummer;
Overigens doe je verder niks met [Order-kop], dus die kan er wat mij betreft helemaal uit.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan