Beste,
Met behulp van Access wil ik proberen om de personeeladministeratie en daaraan gekoppelde loonsberekening te vereenvoudigen.
Het gedeelte van de personeelsadministratie op zich is geen probleem.
Het probleem komt er bij het gedeelte van de loonsberekening.
Doel: Via ingeven van gepresteerde uren en overuren evenals het aantal gewerkte dagen en ontvangen voorschot het brutoloon berekenen.
Eveneens al deze gegevens opslaan voor historiek (berekenen ancieniteit,enz...) en statistiek (gepresteerde uren per maand/ jaar tov loonkost enz...) en gegevens te kunnen vergelijken met het nettoloon berekend door sociaal secretariaat dat eveneens dient ingegeven te worden.
Hiervoor heb ik reeds een aantal tabellen opgesteld en relaties gelegd.
Probleem: Ik wil nu een formulier opbouwen waarbij ik het jaar en maand kies (selecteer) uit mijn tabel kalender. Dan is het de bedoeling dat ik via (ik denk) subformulier de gegevens zoals uren, voorschot, enz kan ingeven per persoon en telkens niet weer het jaar en de maand per persoon moet invoeren.
En hier wringt het schoentje.
Ik heb een subformulier Voorschot aangemaakt waar ik per persoon het bedrag kan ingeven, maar krijg dit steeds leeg in mijn hoofdformulier (frmtblKalenderVoorschot)
Een tweede probleem met dit formulier is dat ik enkel het Id nummer zie van de maand en jaar en niet de ingegeven tekst.
Alvast bedankt voor nuttige tips!
In bijlage de huidige dbase.
Bekijk bijlage Personeelsbestand.rar
Met behulp van Access wil ik proberen om de personeeladministeratie en daaraan gekoppelde loonsberekening te vereenvoudigen.
Het gedeelte van de personeelsadministratie op zich is geen probleem.
Het probleem komt er bij het gedeelte van de loonsberekening.
Doel: Via ingeven van gepresteerde uren en overuren evenals het aantal gewerkte dagen en ontvangen voorschot het brutoloon berekenen.
Eveneens al deze gegevens opslaan voor historiek (berekenen ancieniteit,enz...) en statistiek (gepresteerde uren per maand/ jaar tov loonkost enz...) en gegevens te kunnen vergelijken met het nettoloon berekend door sociaal secretariaat dat eveneens dient ingegeven te worden.
Hiervoor heb ik reeds een aantal tabellen opgesteld en relaties gelegd.
Probleem: Ik wil nu een formulier opbouwen waarbij ik het jaar en maand kies (selecteer) uit mijn tabel kalender. Dan is het de bedoeling dat ik via (ik denk) subformulier de gegevens zoals uren, voorschot, enz kan ingeven per persoon en telkens niet weer het jaar en de maand per persoon moet invoeren.
En hier wringt het schoentje.
Ik heb een subformulier Voorschot aangemaakt waar ik per persoon het bedrag kan ingeven, maar krijg dit steeds leeg in mijn hoofdformulier (frmtblKalenderVoorschot)
Een tweede probleem met dit formulier is dat ik enkel het Id nummer zie van de maand en jaar en niet de ingegeven tekst.
Alvast bedankt voor nuttige tips!
In bijlage de huidige dbase.
Bekijk bijlage Personeelsbestand.rar