Formulier op mijn site...

Status
Niet open voor verdere reacties.

moitje1986

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
10 sep 2008
hallo,

Ik heb een website gebouwd waarin ik met name html gebruik. Een vriend heeft een stukje php met uitklapmenu's gemaakt maar meer niet.

Nu zou ik heel graag een contactformulier op de site willen zetten waarin mensen kunnen inschrijven voor bijlessen die ik geef bijvoorbeeld. Ik heb al een aantal formulieren geprobeerd maar op een of andere manier ben ik hier te dom voor want het lukt niet.

Ik zou graag in het formulier willen hebben:

Naam
Adres
Telefoonnummer
Reden van inschrijving
Telefoonnummer
Overige vragen

Dit formulier zou dan naar mij worden gestuurd en de verstuurder moet dan een bevestiging krijgen met iets van het formulier is verzonden en u ontvangt zo snel mogelijk bericht of iets in die richting...

Wie kan mij helpen het werkend te krijgen??

groetjes Ikke

om het formulier te versturen heb je php of iets dergelijks nodig. Javascript kan geen emails sturen. Heb je php?

Je kunt wel met een mailto: url werken, maar ikzelf vindt die irritant aangezien ik een email via de browser, niet via een extern programma. En de meeste mensen hebben mailto: op outlook staan.

Laatst bewerkt:
om eerlijk te zijn heb ik geen idee of ik php heb.. :o ik ben dus echt heel dom hierin... hoe kan ik dat zien??

Ik verwacht het wel want mijn site gaat draaien op een betaalde server...

groetjes

maakt een bestand, noem het "test.php" en zet dit er in. Vervolgens uploaden naar je server en probeer het te openen alsof het een html bestand was.

PHP:
<?php echo "Hello world!"; ?>

Als er "Hello world!" staat heb je php, als er <?php echo "Hello world"; ?> staat heb je geen php.

Let wel dat php bestanden pas werken wanneer ze op een server staan. Als je een php bestand van je harde schrijf opent zul je altijd de code zien, en niet de output.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan