• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

formulier openen en blokkeren als niets wordt ingevuld

Status
Niet open voor verdere reacties.

dabber09

Gebruiker
Lid geworden
2 nov 2011
Hallo,
Ik heb een formulier gemaakt en deze werkt naar behoren.
Nu zou ik nog een paar dingen willen toevoegen maar kan op internet niet vinden.
Hoe kan ik bij openen van de file al meteen in het formulier komen en niet de knop formulier openen moeten gebruiken?
Verder moet het veld waar "vul naam in" ingevuld worden ander mag deze niet verder gaan met invullen.
En het liefst met een Pul Down menu zodat ik de namen van de medewerkers al kan voorbereiden zodat ook geen spellingsfouten kunnen ontstaan.

1729587971042.png

Prachtig hoor, zo'n plaatje. Maar als ik niet naar de laatste knop zou kijken zou ik niet eens weten over welk programma het gaat. En dan nog: het kan net zo goed een Export knop zijn in Access. Sowieso gaat niemand zoiets nabouwen op basis van een plaatje, dus een bestandje werkt veel beter. Het formulier gelijk openen gaat zo:
Code:
Private Sub Workbook_Open()
    Artikelen_Bestellen.Show
End Sub
En de rest van de vragen? Hoe denk je dat we op basis van die summiere gegevens daar zinvol op kunnen antwoorden?

sorry voor de beknopte info.
Bestandje was te groot kan ik dus niet uploaden.
ik heb inmiddels het "openen" toegevoegd en dat werkt.
De andere vraag is als het formulier geopend is dan moet er in het invulveld , vul naam in, indien dit niet gebeurd moet de tab niet verder kunnen dus voor verdere ingaven geblokkeerd worden.
Als het mogelijk is wil ik daar wel een Pul Down menu van maken zodat de namen juist worden ingevuld.

Hoop dat ik nu beter heb verwoord

Persoonlijk zou ik niet de invoervelden individueel blokkeren maar bij het klikken op de Invoeren knop een controle uitvoeren of alle benodigde velden ingevuld zijn en indien nodig de procedure vroegtijdig beëindigen.
De gebruiker pesten met teveel stops of MsgBoxen maakt de gebruikservaring véél onaangenamer en moet mijns inziens vermeden worden.
Voor die Combobox (Keuzelijst met invoervak) maak je toch een lijst ergens op een werkblad en laad je deze in bij het openen van het formulier.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan