Formulier openen op detail

Status
Niet open voor verdere reacties.

sophierve

Gebruiker
Lid geworden
11 sep 2009
Hallo,

Ik heb een command-button gemaakt met ´open the form and find specific data to display´. Nu is mijn probleem dat het oorspronkelijke formulier opent bij een nieuwe entry, en daardoor als ik op de ´detail´ command button klik ik eerst een leeg formulier te zien krijg, en dan moet terugbladeren naar het formulier met de specifieke data.

Al hoef ik maar 1 entry record terug te gaan, zou het natuurlijk gemakkelijker zijn om direct de juiste data weer te geven. Mijn vraag dan nu ook: is dit mogelijk?

Ik hoop dat ik duidelijk gemaakt heb wat ik bedoel,

Sophie

Ik vrees van niet.... Je opent via een knop een ander formulier, en dat opent blijkbaar in de modus Nieuw record, is dat wat er gebeurt? Want dan hoef je waarschijnlijk alleen maar de openingsmodus van het formulier te veranderen:
DoCmd.OpenForm "Test", acNormal, , , acFormEdit
bijvoorbeeld. Je kunt gelijk het goede record openen als je er een filter achter hebt hangen, maar zo te zien heb je dat al.

Wel, ik heb een ´input-formulier´, waar de gebruiker vanalles kan invullen. Als ik op de command button druk om dit formulier te openen, opent hij met lege velden, wat de bedoeling is.

Dan heb ik een ´overview´ formulier, die kort en bondig de ingevoerde data weergeeft. Mocht de gebruiker de originele invoer willen zien, dan heb ik daar een ´details´ button (gemaakt met de wizard: open the form and find specific data to display´). Alleen opent hij dus ook met een leeg veld, en niet de ingevulde velden. Er is dan inderdaad een filter toegepast.

Voor het formulier die specifieke entries moet laten zien heb ik het volgende:
Private Sub Command17_Click()
On Error GoTo Err_Command17_Click

Dim stDocName As String
Dim stLinkCriteria As String

stDocName = "SOE PUB 2010"

stLinkCriteria = "[Description pub]=" & "'" & Me![Description pub] & "'"
DoCmd.OpenForm stDocName, , , stLinkCriteria

Voor het input-formulier heb ik bij opening het volgende:
Private Sub Form_Open(Cancel As Integer)
On Error GoTo Err_Form_Open_Click

DoCmd.GoToRecord , , acNewRec

Hoop dat het nu duidelijker is, en alvast bedankt voor de hulp!

Heb je het hier over drie verschillende formulieren, of over twee formulieren, met verschillende modi (AcNewRec en AcEdit)?

Twee formulieren.

Formulier "2" heeft een knop om de details in formulier "1" te zien.

Is het Overview formulier gebaseerd op het Input formulier? Dat heb ik nog niet helemaal helder....

Voor het input-formulier heb ik bij opening het volgende:
Private Sub Form_Open(Cancel As Integer)
On Error GoTo Err_Form_Open_Click

DoCmd.GoToRecord , , acNewRec

Je kunt de actie AcNewRec ook meegeven aan een formulier bij het starten via een knop. Als je het bij de Open gebeurtenis zet, dan wordt die actie altijd uitgevoerd, ook als je het eigenlijk niet wilt. Ik zou de actie dus zetten bij de Docmd.Openform als dat mogelijk is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan