Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Je kunt rechtstreeks naar de tabpagina verwijzen:
Zet in de gebeurtenis <Bij Aanwijzen> de volgende code:
Me.Pagina2.Setfocus.
Michel
Je kunt de code ook onder de opdracht Docmd.Openform zetten, met dan niet Me. als verwijzing, maar de naam van het formulier.
Michel
Gebruik het "openArgs" argument bij DoCmd.Openform
Je krijgt dan iets als:
DoCmd.OpenForm "vertaler info", , , "[kontaktpersoon id]=Forms![Kennismatrix Tolk]![lstResultaat]", iMode, acDialog, 2
Bij de "on open" gebeurtenis van het formulier "vertaler info" zet je dan
Private Sub Form_Open(Cancel As Integer)
If Not IsNull(Me.OpenArgs) Then
Me!NaamVanTabBlad = Me.OpenArgs - 1
End If
End Sub
toelichting:
waarde van het tabblad is de actieve pagina, maar de 1ste pagina heeft waarde 0, daarom Me.OpenArgs-1 (Je kunt natuurlijk ook het getal aanpassen in DoCmd.OpenForm....)
Voor "NaamVanTabBlad" zet je de naam van het tabbesturingselement zoals jij dat gebruikt. Het is dus NIET de naam van de pagina (blad)
Jij schrijft: Formulier bestaat uit 4 tabbladen
Die 4 tabbladen zijn onderdelen van één object, n.l. het tabbesturingselement. Dit object heeft een naam, en die naam bedoel ik.
Dim stDocName As String
Dim stLinkCriteria As String
stLinkCriteria = "Pagina2"
stDocName = "Formulier1"
DoCmd.OpenForm stDocName, , , , , acDialog, stLinkCriteria
Private Sub Form_Load()
If Not IsNull(Me.OpenArgs) Then
Me(OpenArgs).SetFocus
End If
End Sub
Hoi Bas,
Op deze manier moet het werken:
Onder de knop die het formulier opent:
Op het formulier dat wordt geopend:Code:Dim stDocName As String Dim stLinkCriteria As String stLinkCriteria = "Pagina2" stDocName = "Formulier1" DoCmd.OpenForm stDocName, , , , , acDialog, stLinkCriteria
Code:Private Sub Form_Load() If Not IsNull(Me.OpenArgs) Then Me(OpenArgs).SetFocus End If End Sub
Hier wordt dus de naam van het te openen tabblad doorgegeven aan het tweede formulier, dat het vervolgens uitleest en de focus geeft.
Je hoeft daarvoor het tabelement dus niet te selecteren, je gaat gelijk naar de pagina.
Michel
We gebruiken essentiële cookies om deze site te laten werken, en optionele cookies om de ervaring te verbeteren.