Formulier openenen met Filter [Acces]

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ekitch

Gebruiker
Lid geworden
11 jun 2006
Ik heb de volgende Code:

Code:
DoCmd.OpenForm "artikelinformatie"
DoCmd.ApplyFilter , "Artikel = 123456"

Ik heb het even gesplitst voor het gemak, Echter als ik deze uitvoer krijg ik een message box met Parameterwaarde opgeven. Terwijl ik die waarde toch al opgegeven heb...

Wat mis ik nog

Dan het vervolg is dat ik 123456 als variabele wil invullen. Alleen als ik ipv 123456 " & x & " invul wil hij hem helemaal niet uitvoeren.

Ik heb acces 2000 met VB 6.0
Alvast bedankt

Code:
Docmd.OpenForm "artikelinformatie", [Filtername], [WhereCondition]

Kijk in de help van OpenForm.

Die heb ik al uitvoerig bekeken, echt daar wordt ik niet wijzer uit. Of moet ik het persee een filtername geven?

Die heb ik al uitvoerig bekeken, echt daar wordt ik niet wijzer uit. Of moet ik het persee een filtername geven?

Ik denk het wel.
De tweede DoCmd weet niet dat je het hebt over het form dat je zojuist geopend hebt.

Dat weet ie wel want hij vraagt alsnog om de parameterwaarde. Als ik daar een waarde invul zoekt ie hem prima op. Maar het idee is juist dat ik die waarde niet zelf hoef in te vullen.

En heb het nu ook geprobeerd door een naam te geven geeft geen verschil.:confused:

Oke. Deze dan?
Code:
DoCmd.ApplyFilter , "Artikel = " & strArtikelNummer
De waarde wordt nu door een variabele doorgegeven.

Ok dat werkt enigzins alleen ik krijg nog steeds de vraag om de paramaterwaarde in te vullen.

Dus hij neemt niet de waarde over die ik meegeef.

Pas de query aan waarop je form is gebasseerd. Verwijder de parameter.

Ik heb die paramater nooit toegevoegd hij vroeg er gewoon opeens om...

Als ik hem laat filteren op een andere kolom doet ie het wel in 1 keer... Dus ik mis iets volgens mij

Als het geen parameter is dan is het een veld waarom je vraagt terwijl het niet bestaat. Ga dus op zoek naar waar je het veld gebruikt en verwijder het. Misschien heb je een tikfoud gemaakt.

Ik kon nergens iets vinden. Enige is dus dat het om een tabel is met Tekst. Want een tabel met Numeriek neemt ie wel direct over.

Ik kan echter het type niet veranderen dus heb het nu anders opgelost.

Heb een query gemaakt die de filtering uitvoert en op die query het formulier gebouwd.

Zo werkt het ook.

Bedankt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan