Formulier opmaken en beveiligen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ludanto

Gebruiker
Lid geworden
15 apr 2010
Berichten
31
Hallo,

Ik heb in dit forum ergens een link naar een instructie gevonden, maar geraak er nog steeds niet uit.

Ik zou een standaardbrief willen maken, waar enkel de naam + adres, de datum en een keuze uit bedrijven kunnen ingevuld/geselecteerd worden.

Hierbij een voorbeeldje van wat ik bedoel:
Bekijk bijlage test standaardbrief.docx

Ik zou nu nog enkele zaken willen veranderen in de opmaak:
Ik zou dat bij de aanspreektitel ipv "kies een item" dat er "kies titel" komt te staan.
Voor de naam en adresgegevens zou ik willen dat er geen tekst komt te staan, maar dat de velden grijs gemarkeerd zijn.

En ten slotte in de tekst zou ik bij het keuzemenu de tekst willen aanpassen naar "kies leverancier" en ook dat het grijs gearceerd zou worden.

Indien er niets zou ingevuld zijn, zou ik ook willen dat er niets afgeprint wordt (dus geen grijs kader of geen tekst)
Nu is dat wel het geval, er wordt namelijk "klik hier als u tekst wilt invoeren" afgedrukt.

Hierbij een voorbeeldje van de invulvelden die ik zou willen bekomen.
Bekijk bijlage voorbeeld.doc

Alvast bedankt!
 
Beste Ludanto,
Zie bijgevoegd bestand.
Omdat jij de teksten niet wil hebben in het tekstvak etc, moet je bij het tabblad ontwikkelaars; Besturingselementen; oudere hulpprogramma's kiezen.
Dan krijg je die grijze vlakken, die je niet ziet als je gaat printen.
In de boven regel heb ik tekst gezet, waar je gewoon overheen kunt typen. Wil je de tekst weg, eigenschappen gebruiken.
De aankruisvelden kun je ook maken in de hiervoor beschreven methode.
Wil je een keuze veld, onderaan bij het tekenen, met de cursor kleuren en eigenschappen.
Suc6,
Bas
 

Bijlagen

  • Beveiligd met wachtwoord 1234.docx
    18,2 KB · Weergaven: 144
Beste Bas,

Bedankt voor je hulp en je tijd.
Helaas moet ik me verkeerd hebben uitgedrukt.

Het onderste voorbeeld is eigenlijk zoals het zou moeten zijn.
Het bovenste bestand is wat ik aan het maken ben. (de invulformulieren in het onderste bestand zou ik dus in het bovenste willen invoegen, enkel de tekst dus aanpassen).

Ik ga je tips alleszins eens proberen toe te passen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan