Formulier passend maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Chris Cools

Gebruiker
Lid geworden
19 okt 2008
Hello,

Ik heb in mijn database een opstartformulier gemaakt, maar bij het opstartne van de database opent deze niet als "passend" in het scherm... weet er iemand wat ik kan doen om deze wel passend te maken bij het opstarten?

Op dit opstartscherm staan een aantal knoppen die doorverwijzen naar enkele andere formulieren, waarvan ik graag had gehad dat ze zouden openen als pop up scherm.
Als ik de eigenschap van het formulier op "pop-up" ja zet, dan opent dit ergens in een uithoek van het scherm en laat maar een stukje van het formulier zien...
Kan ik dit zo instellen dat dit altijd op dezelfde plek opent en wel heel het formulier laat zien?

thanx!!!

chris

Hoi,

Passend maken en positioneren:
Open het betreffende formulier in ontwerpweergave, zet het op de juiste positie en op de juiste grootte. Opslaan en overschakelen naar normale weergave. Dat zou voldoende moeten zijn om de volgende keer direct goed te openen.

Succes,

Zqwiqly.

Zet in de propperties van het formulier bij tabblad "Opmaak" de optie "Autocentreren" op "Ja".

Zet onderstaande code bij het openen van het formulier:

Private Sub Form_Open(Cancel As Integer)
DoCmd.RunCommand acCmdSizeToFitForm
End Sub

mvg
Charles

Ach, da's inderdaad waar, mijn manier werkt alleen als je autocentreren en autowijzigen formaat op 'nee' zet.

De code van Charles werkt uiteraard ook :thumb:

Zqwiqly

Hallo,

de eerste manier werkte ook, maar deed het niet bij alle formulieren elke keer opnieuw goed... misschien dat ik eens moet nakijken of het daar idd iets te maken had met dat autocentreren en wijzigen...

Zal vanavond de code van Charles eens proberen!
Lukt het daarmee ook om op verschillende schermen een gelijkaardige look te hebben?
bvb een formulier is bij mij de helft van het scherm, maar op onze heftrucks valt het formulier half buiten beeld, waardoor het sommige knoppen zonder scrollen niet zichtbaar zijn. (maar dit werkt natuurlijk niet handig...)

al bedankt voor jullie hulp!!!

grtz,

chris

De code die ik heb gegeven maakt het Scherm (de Window) zo groot, dat alle obejecten op het formulier zichtbaar zijn. Hoe het formulier er in de ontwerpweergave uit ziet of hoe het in de ontwerpweergave is opgeslagen is niet van belang. Probeer maar uit door het formulier in de ontwerpweergave heel klein te maken, zodat je geen objecten meer ziet.

Bouw het formulier dus op de grote van het kleinste beeldscherm, dan is die op elk beeldscherm volledig zichtbaar.

mvg
Charles

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan