Formulier Secties

Status
Niet open voor verdere reacties.

kristofvdp

Gebruiker
Lid geworden
29 dec 2005
Hoe komt het dat ik via VBA code géén secties kan aanmaken?
De enige sectie die lukt is de Detail sectie.

Ik gebruik volgende code:

frm1.section("Formulierkoptekstsectie").height = ......
of
frm1.section(acHeader).height = ...
of
frm1.section(3)?height=....

Maar in al deze gevallen krijg ik een foutmelding. Moet ik soms eerst een sectie declareren ofzo?

Wie kan me helpen aub?

De foutmelding:

"Gebruik een sectienummer in plaats van een reeks in een verwijzing naar een formulier- of rapportsectie."

Maar wanneer ik dan een sectienummer gebruik, in mijn geval 3. Dit is het standaard nummer voor de koptekst. Dan zegt het programma:

"U hebt een ongeldig sectienummer opgegeven"

Mijn gevoel is dat ik dit eerst moet declareren, kan dat?

Is het niet zo dat de nummers beginnen met 0 ivp 1, dus mss dat 2 in uw geval wel zou werken?

Helaas is VBA niet mijn ding, enkel vb :p

Alle nummers die ik gebruik, werken niet!! Dit is zeer bizar!

Want mijn rapporten die ik geprogrammeerd heb, daar werkt het wel als ik het volgende gebruik:

rpt1.section("paginakoptekstsectie").height = .....

Dit wekt wel, maar bij de forms niet?

Help!

Alleen als ik section(0) gebruik, dan werkt het. Maar section 0 is het Detail. Dus jammer genoeg nog niet mijn oplossing.

Wie heeft raad?

Hey,

na lange tijd zoeken heb ik al dit gevonden. Je kan een formulier creeëren dmv eerst een template aan te maken. Die template moet dan een formulierkop en voettekst hebben. Dan werkt het... wel lukt het me nog niet om daarna mijn geprogrammeerde form een vaste grootte te laten hebben. De form is maar zo groot als de secties tezamen en daar schuilt het probleem.
Het is een doorlopend formulier en doordat de grootte niet groot genieg is, zie je maar één record ipv de volledige lijst.

Iemand dezelfde situatie al gehad en opgelost?

Ciao

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan