Formulier / subformulier dubbele record

Status
Niet open voor verdere reacties.

JeroenMioch

Gebruiker
Lid geworden
1 dec 2007
Hallo allemaal,

Ik heb een database gemaakt voor het managen van de vergunningen voor het parkeerterrein van mijn werk.

Het geheel is gebaseerd op personeelsnummer, in een zoekvak vul je het nummer in en dan word (indien er een match is) in het formulier de gegevens gezet zoals datum, kenteken, merk, vergunningnummer etc.

Een subformulier laat zien welke overige auto's de eigenaar nog meer in het systeem heeft staan. Deze laat alleen relevante informatie zien zoals kenteken, vergunningnummer etc, de naam en dergelijke staan al op de main form dus die laat ik achterwege.

Wat ik alleen storend vind is dat het subform tevens de vergunning laat zien die al weergegeven staan op het hoofdformulier ! Je krijgt dan zoiets:

Datum :24-02-2010
Naam : P.A. Klaasen
Vergunning no : 12345
Merk : Ferrari
Kenteken : AA-BHT-1
Zone : Blauw
Mob nummer : 06-123456

24-02-2010 12345 Ferrari AA-BHT-1 Blauw
10-01-2009 11034 Lada 68-LG-GF Geel

-------------------------------------

Waarbij de Lada een auto was die al in het systeem stond.

Het mooiste zou zijn als ik tegen het subform kon zeggen "Verberg het eerste record"

Ideen iemand ?

Als je een query gebruikt voor je subformulier (anders moet je hem maken van de tabel) kun je het record op het hoofdformulier wel wegfilteren met het criterium:
Not Forms![Hoofdformulier].Form!AutoID
Het kan zijn, dat de syntaxis niet helemaal klopt, maar die kun je met de Functie Opbouwen wel terugvinden.

Dat klinkt bijna te mooi om waar te zijn !

Ik heb nog zitten dubben over wat er zou gebeuren als je gaat navigeren met de navigatieknoppen (volgend / vorige record) maar dat zou goed moeten gaan.

Morgen even proberen dan maar :)

Alvast bedankt voor de input !

Hoi Octafish,

Ik krijg het niet voor elkaar :(
Krijg al bij Not Forms! een foutmelding.

Ik heb nog gegoogled maar zie nergens een soortgelijke code zodat ik kan zien waar en in welke Syntax deze geplaatst moet worden.

Help !!! :)

Ik zal vanavond even een voorbeeldje in elkaar frutsen.

Ja een voorbeeldje zou geweldig zijn.
Hopenlijk kan je er wat mee.

Alvast bedankt voor de moeite

Bij je voorbeeld werkt dat inderdaad. Ik kan alleen niet zien waar je die regel heb gezet die dat voorkomt. Maar ben nog zoekende :)
In elk geval bedankt voor je voorbeeldje, kan ik even verder puzzelen

Laat maar ik heb het al gevonden, het stond in de Query opgegeven. Moest alleen nog even het pad veranderen naar mijn formulier en nu werkt het goed !

Enorm bedankt voor je hulp Octafish !

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan