Formulier tonen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hasku

Gebruiker
Lid geworden
7 apr 2014
Ik heb een simpele database, enkele honderden objecten in een tabel.
Van deze tabel zijn ook formulieren gemaakt, met daarop een pasfoto van het object.
De tabel wordt gebruikt om de gegevens in te vullen, maar kan ik dan ergens midden in de tabel een regel (object) selecteren en dat dan het formulier opent ??

Ik snap niet helemaal wat je bedoelt. Je hebt een tabel met objecten. Ik vermoed (en vrees) dat je de foto's ook in de tabel opslaat, maar dat heeft weinig met je vraag te maken. Je hebt een aantal formulieren op basis van de tabel. (Vind ik al knap trouwens; ik kom meestal niet verder dan één formulier per tabel :) ). Ik neem aan dat je minstens één van die formulieren gebruikt om je tabel in te vullen/muteren. Dus waarom nog één? Of bedoel je dat je vanuit de tabel het formulier wilt openen? Wat dan denk ik betekent dat ondanks je mooie formulieren je gebruikers liever in de tabel zelf frotten? Dat zou ik sowieso verbieden; gebruikers horen niet in een tabel te komen. Daar maak je nu juist je formulieren voor!

Hallo Michel
Alvast bedankt voor je antwoord zover, misschien heb ik het niet goed uitgelegd dus zal ik het nog eens proberen.
Het is een database waarin enkele honderden objecten met wat gegevens opgenomen zijn, de foto's zijn als bijlage hierin ondergebracht.
Van het geheel is een formulier gemaakt om de presentatie wat netter/overzichtelijker te maken.
Deze database wordt alleen gebruikt om in te zoeken, er is maar 1 persoon (ik) die er in schrijft.
Mijn vraag is dus: kan ik vanuit de tabel het formulier van het geselecteerde object openen, de reden hiervoor is in de tabel kan ik makkelijker sorteren op plaats etc. En als het juiste object gevonden is open ik het formulier MET de foto.
Ik hoop dat dit duidelijker is
Harrie

Mijn vraag is dus: kan ik vanuit de tabel het formulier van het geselecteerde object openen, de reden hiervoor is in de tabel kan ik makkelijker sorteren op plaats etc.
Je hebt denk ik nog wat te leren als het gaat om werken met formulieren, want in een goed gebouwd formulier zoek je juist veel sneller als in een tabel! Ook jij hoeft dus nauwelijks in een tabel te zijn... Ik ben (mag ik wel zeggen) een redelijk ervaren Access gebruiker, maar ik kom zelden in tabellen, ik doe alles in formulieren.
Sorteren in een tabel gaat prima in een doorlopend formulier, zeker als je de kopjes daarvan gebruikt als sorteerknop. Met een klik op het label sorteer je het formulier (lees: de tabel) dan op de gewenste kolom. Of, als je een bepaald record wilt zien/zoeken, dan kun je het formulier uitrusten met filters, bijvoorbeeld tekstvakken om op tekst te zoeken in bepaalde velden, of keuzelijsten om gelijk een record te selecteren.
Gebruik je een zoekformulier (dat dan niet is gebonden aan de tabel, maar wel zoekgegevens uit die tabel in tekstvakken, keuzelijsten etc. zet) dan kun je vanuit dat zoekformulier makkelijk het echte formulier openen.

Overigens is wat jij wilt onmogelijk, dus die vraag is heel simpel te beantwoorden (antwoord: nee, dat kan niet).

Hallo Michel

Ik moet toegeven dat ik ondanks mijn leeftijd (70) een beginner ben in Acces, maar dat geeft niet we studeren gewoon verder :)
Het is jammer dat de mogelijkheid die ik zocht niet kan, maar in ieder geval mijn dank voor de genomen moeite !

Fijn Weekend, Harrie

Zo jammer is dat niet, want voor zover ik weet is er geen enkele noodzaak óm dat te willen. Zoals ik al zei: alles kun je regelen vanuit een formulier. Dus ik zou daar de aandacht even op richten! Kijk ook even in de cursus Access in de Handleidingen sectie, want daar heb ik het regelmatig over dit soort zaken. Met name zoekfuncties op formulieren heb ik uitgebreid behandeld.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan