Formulier uit 2 tabellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ares.cs

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
29 dec 2004
Goedemiddag

Ik ben een hardwaredatabase aan het maken. Nu had ik deze graag met mooie formulieren e.d. gehad en dat begint wel goed te lukken, maar...

Ik zit met 2 tabellen:
-vestiging: autonr, vestigingnr, naam, afkorting
-desktop: autonr, desktopnr, vestiging, ...

De desktops staan in verschillende vestigingen en graag had ik in de tabel desktop bij vestiging de vestigingsnummer gehad. Maar ik wil wel dat ik in het formulier de naam van de vestiging selecteer. Helaas komt er nu in de tabel vestiging 1 rij bij.
Er is een relatie tussen vestiging uit tabel desktop en vestigingnr uit tabel vestiging.

Waar moet ik mij die keuzelijst met invoervak op letten? Hoe stel ik deze juist in dat de vestigingnr zich in tabel desktop bij veld vestiging schrijft?

Alvast bedankt,

Yannick

Je tabellen zouden er eigenlijk zo uit moeten zien:

-vestiging: autonr, vestigingnr, naam, afkorting
-desktop: autonr, desktopnr, vestigingnr, ...

Je kunt dan in het scherm Relaties de twee tabellen aan elkaar koppelen op basis van het vestigingsnummer. Als je dan <Relatiele integriteit afdwingen> aanzet voorkom je dat er geen verkeerde vestigingsnummers in de tabel desktop kunnen voorkomen.
Op het formulier Desktop kun je m.b.v. de wizard een keuzelijst met opzoekvak maken op basis van de tabel Vestiging. Normaal gesproken zal Access voorstellen om dan het veld vestigingsnr te verbergen, en dat wil je ook, dus dat kun je zo laten. Bij het maken van de keuzelijst kun je meer kolommen in de keuzelijst tonen, die je dan eventueel ook nog op het formulier kunt laten zien als extra info.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan