micheljeweetwel
Gebruiker
- Lid geworden
- 19 mrt 2003
hallo,
ik heb een formulier gemaakt in javascript. in dit formulier staan een aantel velden waar een nummer , voornaam, achternaam, plaats, straat, huisnummer, e-mail adres, postcode, leeftijd ingevoerd moet worden. de functionaliteiten die deze velden moeten hebben zijn:
· nummer moet beginnen met een s, gevolgd door 6 cijfers
· Voornaam, achternaam, straat en plaats moeten beginnen met een hoofdletter
· De Postcode dient te bestaan uit 4 cijfers, 1 spatie en 2 hoofdletters
· Het Huisnummer dient te beginnen met een cijfer, hierna zijn er letters mogelijk. (voor
bijv. huisnummers als “43c”)
· Het E-mailadres hoeft niet ingevuld te zijn, maar als het ingevuld is dient het een
relevant e-mailadres te zijn (dus met minimaal een @-teken en een .-teken en wat
letters)
· Studenten moeten jonger zijn dan 100 en ouder dan 16.
als iemand mij hiermee kan helpen zou ik dit zee op prijs stellen. het e-mail adres kan ik al wel valideren door een melding te geven als er geen @ of een . in voorkomt.
michel,
ik heb een formulier gemaakt in javascript. in dit formulier staan een aantel velden waar een nummer , voornaam, achternaam, plaats, straat, huisnummer, e-mail adres, postcode, leeftijd ingevoerd moet worden. de functionaliteiten die deze velden moeten hebben zijn:
· nummer moet beginnen met een s, gevolgd door 6 cijfers
· Voornaam, achternaam, straat en plaats moeten beginnen met een hoofdletter
· De Postcode dient te bestaan uit 4 cijfers, 1 spatie en 2 hoofdletters
· Het Huisnummer dient te beginnen met een cijfer, hierna zijn er letters mogelijk. (voor
bijv. huisnummers als “43c”)
· Het E-mailadres hoeft niet ingevuld te zijn, maar als het ingevuld is dient het een
relevant e-mailadres te zijn (dus met minimaal een @-teken en een .-teken en wat
letters)
· Studenten moeten jonger zijn dan 100 en ouder dan 16.
als iemand mij hiermee kan helpen zou ik dit zee op prijs stellen. het e-mail adres kan ik al wel valideren door een melding te geven als er geen @ of een . in voorkomt.
michel,