Formulier van 1 OF 2 tabellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Inguhh

Gebruiker
Lid geworden
9 sep 2007
Beste allen,

Ik heb 2 tabellen. Van de tabel 1 maak ik een formulier. Wanneer de gebruiker in een bepaald veld niets invult, hoeft er niets te gebeuren. Wanneer hij hier wel iets invult, dan moeten ook de velden van tabel 2 worden ingevuld en dus getoond op datzelfde formulier. Zouden jullie me op weg kunnen helpen hoe ik dit zou kunnen realiseren?

Alvast bedankt.

Groet,
Inge

Als tabel 2 is gekoppeld aan tabel 1 (en dat zou moeten gezien de relatie tussen de 2) is het niet zo moeilijk. Zet formulier 2 ook op je formulier, en maak hem verborgen. Maak vervolgens een gebeurtenis op basis van het veld dat de trigger is, en controleer of het veld leeg is of niet. Niet leeg = formulier 2 zichtbaar, wel leeg = formulier 2 onzichtbaar. Ik zou de gebeurtenis <Bij wijzigen> gebruiken, dan verandert het formulier direcht als je begint in te voeren.

Thanks. Ik heb het iets anders opgelost, namelijk met een knop, maar ongeveer hetzelfde principe. Heb nog wel een vervolg vraag (maar weet niet of ik die hier kan stellen of een nieuw topic moet openen)

Wanneer je op een knop (er zijn 3) drukt, wordt het subformulier geopend. Elke knop opent hetzelde subformulier. Ik zou graag willen dat afhankelijk van op welke knop je drukt er in een bepaalde keuzelijst in het subformulier een 1,2 of 3 komt te staan. Het veld bestaat al.

Verder is het zo dat een bepaald klantennummer wordt gebruikt in het hoofdformulier. Dit moet in het subformulier weer worden ingevuld. Het zou handig zijn wanneer dit automatisch, na de druk op de knop, al ingevuld was. Zou dit kunnen?

In ieder geval al bedankt voor de hulp, ik ben weer een stap verder! :thumb:

Als het Klantnummer het koppelveld is, zou dat al automatisch moeten gebeuren, maar blijkbaar koppel je niet, of op een ander veld. Indien de formulieren wél gekoppeld zijn, zou je het Klantnummer overigens niet nodig hebben in het subformulier. Denk aan een Offerte/Bestelformulier waarbij je in het subformulier de Offerte/Bestelregels invoegt. De Klant heb je dan in het Hoofdformulier en die hoeft dan niet naar het subformulier. Maar je geeft weinig info over wat je aan het doen bent, dus wellicht speelt er bij jou wat anders.
Je kunt uiteraard makkelijk met de knoppen velden vullen. Je krijgt dan een opdracht als:
Code:
[Me!Subformulier.Form!KlantID = Me.KlantID
Een vergelijkbare code kun je gebruiken om de keuzelijst te vullen met een standaardwaarde.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan