• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

formulier van spreadsheet past niet op scherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

Boermeester

Gebruiker
Lid geworden
3 jan 2021
Ik heb een formulier dat gemaakt is van een excel bestand (spreadsheet). Daar heb ik hulp bij gehad op een ander forum. Maar het formulier is te groot voor mijn scherm. Er is dus geen kruisje te zien en ik kan het formulier dus niet afsluiten. Alleen via Taakbeheer. Mijn vraag is nu: weet iemand hier een oplossing voor? Ik heb een schermafbeelding bijgevoegd. Gerda

Bijlagen

• wijndatabase_2.jpg
    wijndatabase_2.jpg
    226,9 KB · Weergaven: 73
Probeer eens de toetscombinatie ALT+F4

Ook kan je dat scherm in ontwikkelmode uiteraard kleiner maken of er een sluitknop zelf aan toevoegen.

Chateauneuf schrijf je zonder spatie.

Dankjewel voor de snelle reactie. De database moet nog helemaal ingevuld worden maar dat kan in de database die er nu is. Ook de foto's zijn nog niet allemaal goed. Dit is een begin. En, natuurlijk, Alt F4. Had ik kunnen weten.Gebruik ik vaak genoeg, ook als mijn pc even vastzit. Nu even niet aan gedacht. Maar hoe kom ik in de ontwikkelfase om een sluitknop toe te voegen? Gerda

Ik ben hier bezig geweest en ik heb ook een keer het formulier op het scherm gehad dat ik kon bewerken. Ik heb toen de rechterkant gewoon wat naar links gesleept maar ik kon het niet opslaan. En ik weet nu niet meer hoe ik daar gekomen ben. Ik heb eigenlijk alle opties al geprobeerd. Ik heb ook al het advies gehad om met Alt F11 te werken. Macro's dus. Maar daar kan ik niets mee. Ik blijf maar gewoon proberen. Gerda

Het formulier staat ook daar waar je met ALT+F11 terecht komt.
Daar kan je het dus aanpassen.
Als het niet lukt kan je ook je document hier plaatsen en wordt het voor je gedaan.

Iemand op het PChelpforum heeft mijn bericht op dit forum gelezen en het formulier voor me aangepast. Daar ben ik heel blij mee want nu kan ik gewoon verder met het in orde maken van mijn database. Maar eigenlijk wil ik graag weten wat de stappen zijn geweest om het formulier aan te passen. Ik was al bij de ontwikkelaars. Maar daar kreeg ik dus een macro waar ik niets mee kon. Als ik koos voor uitvoeren, kreeg ik het verkeerde formulier en als ik koos voor bewerken, kreeg ik de macro te zien. Daar kon ik ook niets mee. Ergens gaat het dus niet goed bij mij. Maar in principe is wel mijn probleem opgelost. Heel knap dat jullie me steeds weer kunnen helpen. Gerda

Binnen gekomen bij beheer:

Ik ben in elk geval verder gekomen met mijn formulier. Ik begrijp nu hoe het werkt. Ook weet ik dat het niet mogelijk is om mijn txt of cvs bestand in een formulier te laden. In het formulier zal ik toch de gegevens opnieuw moeten invoeren. Maar ook dat is goed om te weten. Daar ga ik dus verder mee. Maar voorlopig kan dit item afgesloten worden.

Met vriendelijke groet,

Gerda Volkstedt-Boermeester

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan