Formulier verdwijnt en verschijnt

Status
Niet open voor verdere reacties.

so10070

Gebruiker
Lid geworden
4 feb 2014
Vanuit een vorig formulier met macro "Formulier openen" wordt huidig formulier geopend. Heb volgende code "Bij laden" van dit formulier opgegeven. Wanneer ik twee extra lijnen toevoeg voor twee extra buttons en deze ook op ".Enabled = False" zet, laadt het formulier wel maar verschijnt dit niet op het scherm. Zonder deze wijzigingen werkt het wel. Weet niet wat er aan de hand is. :(
Code:
Private Sub Form_Load()
    Dim sqlGebruikerslijst As String

Me.cmbBestandCodiOpladen.Enabled = False
    Me.cmbWijzigenDataDivisiesScholen.Enabled = False
    Me.cmbNaarAccess.Enabled = False
    Me.cmbBestandPersoneel.Enabled = False
    Me.cmbBestandScholen.Enabled = False

sqlGebruikerslijst = "SELECT TabelLogin.GebruikersID, TabelLogin.Gebruikersnaam FROM TabelLogin WHERE (((TabelLogin.Gebruikersnaam) <> '')) ORDER BY TabelLogin.Gebruikersnaam;"
    Me.comGebruikerslijst.RowSource = sqlGebruikerslijst
End Sub

Geen idee wat je met 'lijnen' bedoelt, al vermoed ik 2 extra coderegels. Maar daarnaast: zonder een voorbeeldje kunnen we er weinig van zeggen. Ik neem aan dat de objecten bestaan. En dat het keuzelijsten zijn.

Laatst bewerkt:
Ja, met lijnen bedoel ik coderegels en het zijn command buttons en geen keuzelijsten. Maar: ik heb de oplossing reeds gevonden. Ik had de verschillende formulieren in het "opmaakvenster" de eigenschap "dialog" meegegeven en in vba-code soms ook nog eens "acdialog" soms ook niet of een andere eigenschap. Hier kon Access niet meer volgen en deed vreemd. Heb de eigenschappen allemaal in vba opgenomen en de problemen verdwenen.

Het gangbare 'voorvoegsel' voor een Opdrachtknop is 'çmd'. cmb of cbo wordt meestal voor een keuzelijst met invoervak gebruikt. Vandaar mij gedachtegang :).
Mag je de vraag nog op <Opgelost> zetten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan