Formulier verversen d.m.v. invoer tekstvak

Status
Niet open voor verdere reacties.

dirkdrent

Gebruiker
Lid geworden
3 jan 2006
Bij het invoeren van een waarde in een tekstvak zou ik graag willen dat het formulier de gegevens ververst. Ik doe dit op de volgende wijze:

Eigenschappen: Tabblad gebeurtenis: Nabijwerken: gebeurtenisprocedure

Het volgende vul ik dan in:

DoCmd.DoMenuItem acFormBar, acRecordsMenu, 5, , acMenuVer70

Dit werkt uitstekend echter moet ik dan voor elk tekstveld bovenstaande handeling uitvoeren. Dit is een tijdrovende bezigheid.

Weet iemand een snellere methode? (misschien door macro?)

ipv
Code:
DoCmd.DoMenuItem acFormBar, acRecordsMenu, 5, , acMenuVer70
werkt
Code:
Refresh

maar waarom zou je dit achter elk record willen ?

Dit omdat op het formulier bepaalde velden staan die berekend worden aan de hand van de ingevoerde waarde van een tekstveld. Deze berekeningen worden wel gedaan, echter alleen bij het invoeren van een nieuw record of door terug te gaan naar een ander record.

Maar dan wil je dit toch pas na dat alle belangrijke velden gevuld zijn ?

Niet helemaal... Op het formulier dat ik gebruik staat naast het tekstvak wat ik invul de statistiek m.b.t. dat tekstvak. De statistiek bestaat uit Min, Max, Gem, en het perc. Deze gegevens moeten direct nadat de gegevens zijn ingevuld in het tekstvak up-to-date zijn zodat ik meteen het resultaat kan bekijken.

Ik gebruik het formulier voor het oefenen met darten. Hierbij oefen ik hoeveel pijlen ik nodig heb om een tripple 20, tripple 19, tripple 18 enz. te raken.

Ja, alle waarden van het bord... ingevoerd in een tabel. Zie onderstaand:

s1
s2
s3

enz. tot aan s20

d1
d2
d3

enz. tot aan d20

In de tabel wordt ingevoerd, hoeveel pijlen je nodig hebt gehad om b.v. [s1] of wel een single 1 te gooien. Heb je de single 1 pas geraakt nadat je 3 pijlen hebt gegooid vul je 3 in.
In heb je m met 1 pijl raak dan vul je uiteraard 1 in.

Kun je niet beter score 1 t/ 20 bijhouden en of het een single/dubbel/ trippel is ?

Eén oefening bestaat is ingedeeld in 3 suboefeningen.

suboefening 1: Raken van alle singles beginnend bij 1 eindigend met 20.
suboefening 2: Raken van alle dubbels beginnend bij 1 eindigend met 20.
suboefening 3: Raken van de tripples beginnend bij 8 eindigend met 20.

Ik ben uit gegaan van de waarden die op het dartbord staan om dit deze de constanten zijn. Het aantal pijlen dat op een waarde wordt gegooid verschilt per oefening.

Ik begrijp niet goed wat jij bedoeld met 1 t/m 20?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan