Formulier verversen na wijziging in keuzelijst

Status
Niet open voor verdere reacties.

naprius

Gebruiker
Lid geworden
25 apr 2007
Hallo allemaal,

Ben weer wat aan het klooien met mijn formulier met subformulieren. Deze subformulieren zijn gebaseerd op een query. Nu heb ik op het hoofdformulier een keuzelijst gemaakt en in de query een verwijzing naar die keuzelijst. Ik kan echter het formulier niet openen zonder een berg foutmeldingen en als ik iets in de keuzelijst selecteer gebeurt er niets (de subformulieren zijn ook 1 groot wit vlak).

Ik wil dus eigenlijk gefilterde gegevens weergeven op die subformulieren adhv die keuzelijst op het hoofdformulier. Is dit uberhaupt mogelijk en hoe pak ik het aan?

Gr.

naprius

Edit:

de foutmelding is als volgt: "U kunt een SQL Pass-Through query of een kruistabelquery met wisselbare kolomkoppen niet gebruiken als recordbron voor een subformulier of subrapport

Laatst bewerkt:
De foutmelding is vrij specifiek; heb je de subformulieren gebaseerd op een Pass Through of kruistabel query?

Dan zou ik zeggen: lees de foutmelding er nog eens op na :)
En kom dan tot de conclusie dat dit zo niet kan. En dat je iets anders moet maken.

Dan valt er helaas niets te filteren denk ik. Jammer.. Toch bedankt voor de hulp en fijne feestdagen!

Je moet het ook niet via een subformulier doen, dat is nergens voor nodig. In plaats van het op te geven, kun je beter op zoek naar een methodiek die wel werkt. En die is er uiteraard wel...

Ik heb eerlijk gezegd geen flauw idee hoe ik het anders kan doen. Ben her en der al wat aan het zoeken op verschillende fora... Misschien valt me nog wat in :P

Je hebt blijkbaar een formulier die gegevens laat zien die je via een kruistabel genereert. De hamvraag is natuurlijk: waarom moet die op een subformulier? waarom niet een zelfstandig formulier? Dat kan je namelijk wèl aansturen via een keuzelijst uit een ander formulier. Dus die weg lijkt mij veel logischer.

Ik heb het zo gemaakt dat ik meerdere subformulieren (12) op dat ene formulier heb. Ieder is gekoppeld aan een kruistabelquery. Zo krijg ik een overzicht van de omzet van verscheidene afdelingen dit jaar en vorig jaar.

Ik kan dus eigenlijk niet zonder die subformulieren lijkt mij. Hoe krijg ik anders een overzicht in een oogopslag?

Je zou kunnen overwegen de SQL via VBA te genereren en zo de Recordbron van de formulieren aan te passen. Dan heb je geen criteriumverwijzingen meer nodig.

Ik heb eens even wat gegoogled op wat jij zegt, maar dat gaat mij eerlijk gezegd boven mijn pet. Ik kan alleen maar heel basic overweg met Access. Ik heb ooit een beetje VBA gekund, maar dat is alweer 5 jaar geledn :o

Dit onderwerp is ook in de Access cursus behandeld; ik zou zeggen: pak 'm er gerust bij :)

Ik zal de cursus eens doorspitten.. Ik vermoed dat ik in de regio van hoofdstuk 5, 6 en 7 moet zitten?

Je moet wat later zijn; de techniek die je nodig hebt zit in hoofdstuk 11 - deel 2.
Je kunt natuurlijk altijd een voorbeeldje posten; dat scheelt doorgaans een paar dagen in oplostijd :)

voorbeeldje posten wordt denk ik moeilijk, ik kan proberen iets gelijkwaardigs na te maken..
Ik zal eerst eens proberen het zelf op te lossen, wel zo leerzaam :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan